اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فعالیت سینماها از امروز مجاز است/ بی‌میلی‌ پردیس‌های سینمایی به بازگشایی

سینماهای شهرهای قرمز و نارنجی از امروز ـ شنبه ۱۸ اردیبهشت ـ مجاز به ادامه فعالیت هستند. با این حال برخی پردیس‌های سینمایی تمایلی به بازگشایی ندارند.

فعالیت سینماها از امروز مجاز است/ بی‌میلی‌ پردیس‌های سینمایی به بازگشایی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سالن‌های سینما در شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران و کرج که از روز دوشنبه ۹ فروردین تعطیل شده بودند، پس از وقفه‌ای ۴۰ روزه از امروز دوباره مجاز به ادامه فعالیت هستند، با این حال برخی پردیس‌های سینمایی تمایلی به بازگشایی ندارند، چرا که با توجه به تعداد اندک مخاطبان، فعالیت در این شرایط برای آن‌ها به صرفه نیست. هر چند که امتیازاتی از سوی وزارت ارشاد برای سالن‌دارها در نظر گرفته شده است.

این تصمیم بر اساس مصوبات روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده است که طی آن مشاغل گروه‌های یک و دو در وضعیت قرمز کرونا هم می‌توانند فعالیت داشته باشند. سینماها هم جزء گروه شغلی دوم هستند و بنابراین منعی برای ادامه فعالیت ندارند. این در حالی است که سینماهای کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا الزامی بر باز بودن نداشتند و در صورت تمایل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند به نمایش فیلم‌ها بپردازند.

در حال حاضر اکران فیلم‌های جدید به مناسبت عیدفطر بعید به نظر می‌رسد، چرا که فیلم‌های اکران نوروزی چند روزی بیشتر روی پرده نبوده‌اند و فروش چندانی را هم تجربه نکرده‌اند. در این شرایط بعید به نظر می‌رسد که تهیه‌کنندگان اقدام به پخش فیلم خود کنند.

۵ فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «تکخال» به کارگردانی مجید مافی در نوروز روی پرده رفتند که میزان فروش آن‌ها بدین شرح است:

نام فیلم تعداد مخاطب میزان فروش به تومان
هفته‌ای یک بار آدم باش  ۱۸,۹۶۰ ۴۳۷ میلیون
خورشید  ۱۴,۷۹۶ ۳۶۷ میلیون
تکخال ۱۴,۳۳۷ ۲۹ میلیون
خون شد  ۳,۶۹۲ ۸۶ میلیون
لاله  ۱,۲۷۵ ۲۷ میلیون

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول