اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

60 پرونده نیمی از انبارهای تملیکی تهران را اشغال کرده است/ 2 انبار کالای فاسد در انتظار حکم قضایی

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: 60 پرونده نیمی از انبارهای تملیکی تهران را اشغال کرده است.

60 پرونده نیمی از انبارهای تملیکی تهران را اشغال کرده است/ 2 انبار کالای فاسد در انتظار حکم قضایی

سید حسین میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به موانع و مشکلات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای تعیین تکلیف اموال منقول، اظهارداشت: یکی از این موانع افزایش چشمگیر هزینه نگهداری کالاها در انبارها به دلیل طولانی شدن دریافت احکام و آرای قطعی موضوع ماده (53) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در همین راستا اواخر سال 99 رئیس قوه قضائیه ووزیر دادگستریبه مراجع رسیدگی کننده دستورات لازم جهت تسریع در صدور حکم قطعی یا دستور فروش کالاها را صادر کردند.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی افزود: در این راستا به دستور مدیرعامل سازمان کارگروه تعیین تکلیف اموال منقول نیز تشکیل شده تا هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این کالاها اقدام شود.

عضو هیات مدیره سازمان اموال تملیکی افزود: 60 پرونده بلاتکلیف در استان تهران بیش از 50 درصد ظرفیت انبارهای استان را اشغال کرده است. که باید 102 کانتینر حاوی کالا، 2 انبار مملو از کالاهای تاریخ گذشته و فاسد و مواد غذایی با شرایط نگهداری نامناسب که همگی نیازمند صدور حکم از سوی مراجع رسیدگی کننده است را به آن افزود.

میرمعینی از ایجاد کارگروه مشترک با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: همچنین تعدادی از پرونده‌ کالاهای انهدامی نیازمند مجوز سازمان محیط زیست و صرف هزینه زیاد برای امحاء درست و علمی بوده که این امر مساعدت سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار برای تأمین هزینه‌های امحاء پرونده‌های انهدامی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول