اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح «الماس» در همدان/ تقویت بعد تربیتی و درسی دانش‌آموزان

مدیر مرکز استان واحد برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان از اجرای طرح «الماس» با هدف تقویت دانش‌آموزان در مباحث درسی، مهارت و بعد تربیتی آنها خبر داد.

اجرای طرح «الماس» در همدان/ تقویت بعد تربیتی و درسی دانش‌آموزان

امیرحسین قدیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه کرونا با تغییر سبک زندگی، فعالیت‌ها را از حضوری به مجازی تبدیل کرده و بسیاری از مجموعه‌های تربیتی را دچار مشکلات جدی کرده است اظهار کرد: امر تربیت نباید در هیچ شرایطی تعطیل شود خصوصا در وضعیت کنونی که همه فعالیت‌ها مجازی شده و دسترسی نوجوانان به بستر فضای مجازی آزادتر شده است.

وی گفت: در همین راستا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که همیشه در عرصه تربیت پرچمدار بوده است با برنامه‌ریزی طرحی به نام «الماس» سعی دارد تا علاوه در تقویت دانش‌آموزان در مباحث درسی به بحث مهارتی تربیتی آنان نیز بپردازد.

مدیر مرکز استان واحد برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان ادامه داد: در این طرح که به صورت ترمی برنامه‌ریزی شده و هر ترم یک فصل به طول می‌انجامد علاوه بر کلاس‌‌های درسی، کلاس‌های مهارتی مانند سرود، فتوشاپ، انیمیشن و... در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این کلاس‌ها نوجوانان می‌توانند در حلقه‌های تربیتی حضور یابند و در صورت علاقه‌مندی به مطالعه باشند عضو «باشگاه کتابخورا» شوند خاطرنشان کرد: برنامه حفظ قرآن کریم از دیگر برنامه‌های مد نظر در این طرح است که نوجوان می‌تواند در این برنامه تحت نظر مربی خود و طبق برنامه به حفظ قرآن کریم بپردازد.

قدیمی تصریح کرد: ارتباط با والدین یکی دیگر از ضروریات امر تربیت است به همین علت همایش‌های به سوی قله‌ها ویژه والدین نوجوانان با موضوعات مرتبط با آنان به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها سعی شده بستری فراهم شود تا مربی‌ها بتوانند با والدین مرتبط شده و نکات لازم یادآوری شود یادآور شد: هم اکنون ترم بهار طرح «الماس» در حال برگزاری است و تا زمانی که کرونا برقرار است کلاس‌ها و همایش‌ها به صورت مجازی و در صورت مساعد شدن وضعیت برنامه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول