اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رنگ‌بندی جدید کرونایی در کرمان/5 شهرستان همچنان در وضعیت قرمز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی در استان کرمان 5 شهر قرمز، ۷ شهر نارنجی و ۱۱ شهر زرد هستند.

رنگ‌بندی جدید کرونایی در کرمان/5 شهرستان همچنان در وضعیت قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند بعد از ظهر امروز در جلسه ستادکرونااستان در سالن شهید مرتضوی استانداری با اشاره به اینکه اندکی بیماری کرونا در کشور کنترل شده است، افزود: استان کرمان جزء  استان‌هایی است که کنترل و شیب نزولی بیماری کووید ۱۹ در آن کند است و خطر همچنان باقی است.

استاندار کرمان بیان داشت: خطر ویروس جهش یافته بعدی کرونا در استان کرمان وجود دارد به‌دلیل اینکه ویروس جهش یافته هندی و ...در استان‌های همسایه ما مانند سیستان و بلوچستان،  هرمزگان، یزد و بوشهر مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: باید مراقبت‌ها همچنان در استان انجام شود و فرمانداران به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم‌ها، دورهمی‌ها حتی در شهرهای زرد و شهرهایی که وضعیت عادی است، داده نشود، زیرا این تجمع‌ها سبب می‌شود که  دوباره دچار پیک جدید بیماری در استان شویم.

زینی‌وند گفت: از فرمانداران درخواست داریم روی تجمع‌هایی که در شرق و جنوب استان به‌دلیل برگزاری عید فطر به وجود می‌آید کنترل داشته باشد و در ایام عید مناطق ییلاقی را همچنان کنترل کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ترددهای بین شهری در تعطیلات عید فطر با هر ترکیب رنگی ممنوع است و اجازه تردد داده نشود زیرا همچنان ویروس در استان و کشور در حال گردش است.

زینی‌وند افزود: در زمینه نماز عید همان دستورالعملی که از قبل اعلام شده باید اجرا شود و از همه ائمه جمعه درخواست داریم به هیچ وجه فراخوان در مکان خاصی برای برگزاری عید فطر داده نشود و نماز در مکان‌های مختلف و فضای باز در سراسر شهرها برگزار شود.

 رئیس ستاد کرونا استان کرونا  ادامه داد: در زمینه برگزاریکنکورو امتحانات پایه دهم و دوازدهم مدیرکل آموزش و پرورش تدابیر لازم را انجام دهد و اگر نیاز به مکان‌هایی مانند ورزشی، نیروهای مسلح و ...دارید اعلام کنید تا در اختیار شما قرار دهند.

وی گفت: از نیروی  انتظامی درخواست داریم به‌دلیل شرایط کرونا و فشارهایی که بر روی مردم است افرادی که  به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی جریمه شده‌اند و از ستاد مجوز گرفته‌اند بدون پرداخت جریمه‌های قبلی جریمه‌های  کرونایی آنها برداشته شود.

 محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۸ اردیبهشت ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه دو برداشته شود و حداکثر سه هفته این گشایش به‌دلیل اینکه اصناف و بازاریان همکاریخوبیداشتند، تصویب شده است.

وی عنوان کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان دیگر قوانین و ضوابط مانند دورکاری کارمندان در ادرات با قوت پا برجاست.

بصیری با اشاره به اینکه شاهد سیر نزولی بیماران سرپایی و بستری‌ها در کشور و به تبع آن در استان هستیم، گفت: ۵ شهر قرمز شامل سیرجان، جیرفت، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، ۷ شهر نارنجی شامل کرمان، رفسنجان، زرند، بردسیر، شهربابک،عنبراآباد، بافت و ۱۱ شهرستان زرد شامل راور، رابر، کوهبنان، ارزوئیه، فاریاب، منوجان، بم، فهرج، انار، ریگان و نرماشیر هستند.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا کشور امتحانات نهایی پایه‌های دهم و ۱۲، کنکور سراسری، کنکورهای استخدامی و ...در تاریخ مقرر با رعایت تمامی پروتکل‌های  بهداشتی برگزار می‌شود .

بصیری عنوان کرد: طبق اعلام ستاد کرونا کشور از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه تردد بین شهری در کل کشور و به تبع آن در استان کرمان ممنوع است و با خودروهای متخلف برخود و آنها جریمه خواهند شد .

 بصیری ابراز داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا وزرات بهداشت و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی اگر مکان‌های مناسبی برای واکسیناسیون نیاز داشته باشند باید دستگاه‌های مختلف این اماکن را در اختیار آنها قرار دهند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: روند نزولی بیماری کرونا در کل استان در حال طی شدن است و امیدواریم این روند کاهشی بیماران همچنان به قوت خود باقی بماند و جایی شعله‌ور نشود و اگر با همین مسیر حرکت کنیم هفته خوبی پیش رو خواهیم و بستری بیماری‌ها در استان کم خواهد شد.

وی عنوان کرد: روند بیماران مثبت سرپایی در استان از هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون در استان برای افراد بالای ۸۰ سال  شروع شده و در حال انجام است، گفت: از این افراد درخواست داریم از زدن واکسن ترس نداشته باشند و واکسن را بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: ما ۱۸ هزار نفر بالای ۸۰ سال داریم که تنها حدود ۶ هزار نفر آن واکسن زده‌اند یعنی تنها یک سوم جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن زده‌اند.

وی افزود: افراد بالای ۸۰ سال جمعیت در معرض خط محسوب می‌شوند و خدایی نکرده اگر این افراد مسن مبتلا شوند خطر مرگ و میر و .. در آنها بیشتر است که باید حتما واکسن بزنند.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن بین کوبا و انستیتو پاستور در استان کرمان به همراه ۷ دانشگاه دیگر کشور از امروز شروع شد و سه هزار نفر می‌توانند از این طریق در استان واکسن بزنند و این واکسن جزء واکسن‌های خوب در آینده نزدیک است که تولید داخلی آن صورت می‌گیرد.

   انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول