اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افت غیرمنتظره اشتغال در آمریکا

آمار مربوط به اوضاع اشتغال آمریکا در ماه آوریل شب گذشته منتشر شد که تا حد زیادی نتوانست انتظارات را برآورده کند.

افت غیرمنتظره اشتغال در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، شب گذشته وزارت کار آمریکا آمار مربوط به اوضاع اشتغال این کشور در ماه آوریل را منتشر کرد که برخلاف انتظارات اصلا عملکردخوبینداشته است. کارشناسان انتظار داشتند که انتشار این آمار حاکی از روند بهبود اوضاع اقتصادی باشد. 

بنا به گزارش وزارت کار آمریکا طی ماه گذشته میلادی تنها 266 هزار فرصت شغلی در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است که فاصله زیادی با پیش بینی کارشناسان و نظرسنجی‌ها دارد.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط رویترز نشان می‌دهد که کارشناسان انتظار داشتند که به طور متوسط 978 هزار فرصت شغلی در ماه آوریل در آمریکا ایجاد شده باشد. نظرسنجی بلومبرگ هم روی رقم یک میلیون فرصت شغلی بسته شده بود. 

در ماه مارس هم بازار اشتغال آمریکا نتوانسته بود، انتظارات را برآورده کند، به گونه‌ای که از 916 هزار فرصت شغلی مورد انتظار کارشناسان 770 هزار فرصت شغلی را برآ‌ورده کرد.

در ماه آوریل بخش قابل توجهی از اشتغال ایجادشده در آمریکا مربوط به صنعت هتلداری و تفریحی بود و جذب نیرو در بخش‌های صنعت و خرده‌فروشی در این کشور کاهش یافت.علی رغمافزایش جذب نیرو در صنعت هتلداری و تفریحی اما هنوز تعداد افراد شاغل در این بخش اقتصاد آمریکا نسبت به فوریه سال گذشته حدود 3 میلیون نفر کمتر است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول