اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش طرف‌های لبنانی به تجاوزات رژیم صهیونیستی در روز قدس

رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و وزارت خارجه لبنان اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس و مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند و آن را مصداق پاکسازی نژادی دانستند.

واکنش طرف‌های لبنانی به تجاوزات رژیم صهیونیستی در روز قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجهلبناناقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و تلاش این رژیم برای آواره کردن فلسطینی‌های ساکن محله «شیخ جراح» را محکوم کرد وآن رامصداق پاکسازی نژادی خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، در ادامه این بیانیه یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به قدس، تعرض به نمازگزاران و پرتاب بمب صوتی و گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی به سمت آنها به شدت محکوم شده است.

وزارت خارجه لبنان سپس خواستار تحرک فوری برای توقف تجاوزهای دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین و مسجدالاقصی شده است . در پایان این بیانیه بر حق ملت فلسطین در ایجاد دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس اشغالی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و نیز طرح صلح عربی صادر شده در سال ۲۰۰۲ دربیروتتأکید شده است.

«میشل عون» رئیس‌‌جمهور لبنان هم در اشاره به حوادث دیروز قدس گفت، تا زمانی که اصل توسل به زور، آواره کردن اجباری و سلب حقوق با تکیه بر حمایت بین‌المللی ادامه داشته باشد این وضعیت قدس ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود، اگر هدف «صلح» است همه بویژه جامعه بین‌المللی باید بدانند که صلح بدون عدالت و عدالت بدون احترام به حقوق وجود نخواهد داشت.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم تعرض نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و نمازگزاران را به شدت محکوم کرد و گفت، اهالی قدس به نیابت از امت اسلام همچنان در حال دفاع است تا آنچه از کرامت باقی مانده، از بین نرود.

وی افزود، فلسطین از بحر تا نهر حق فلسطینی‌هاست و رژیم اشغالگر رو به نابودی است.

نبیه بری در ادامه گفت، لبنان همواره در دایره هدف رژیم صهیونیستی بوده  و باعث تأسف است که امروز لبنان به خاطر منافع شخصی و خودخواهی عده‌ای در داخل نزدیک است که از دست برود.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه همه لبنانی‌ها را به بازخوانی عینی و دقیق نسبت به حوادث منطقه و مسأله فلسطین فراخواند و گفت، قبل از آنکه فرصت از دست برود باید نفرت کنار گذاشته شود موضوعی که تنها دشمن صهیونیستی از آن سود می‌برد.

بری تأکید کرد که فروپاشی لبنان، از دست رفتن دوباره حق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین، آزادسازی و ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول