اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

واکسیناسیون کرونا اجباری نیست/ واکسن کرونا در داروخانه‌ها توزیع نشده است

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون سالمندان در حال حاضر اجباری نیست و اجباری برای واکسیناسیون کرونا وجود ندارد.

واکسیناسیون کرونا اجباری نیست/ واکسن کرونا در داروخانه‌ها توزیع نشده است

جعفرصادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت نام واکسنکرونابرای سالمندان اظهار داشت: واکسیناسیون سالمندان در حال حاضر اجباری نیست و اجباری برای واکسیناسیون وجود ندارد. همچنین واکسن به مقدار کافی برای افراد بالای ۸۰ سال موجود است و نیازی نیست این عزیزان به پایگاه ها مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه برای واکسیناسیونکادردرمان نیز اجباری وجود ندارد خاطرنشان کرد: کادر درمانی که به هر دلیلواکسن کرونادریافت نکرده‌اند می‌توانند سهمیه مورد نظر را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در داروخانه‌ها موجود نیست و فقط در سیستم بهداشتی کشور توزیع شده است افزود: افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می کنند باید کارت شناسایی ملی همراه داشته باشند. اطلاعات آنها در هنگام مراجعه کنترل و در پرونده سلامت ثبت می شود و سپس تزریق واکسن بدون دریافت هیچ مبلغی انجام خواهد شد.

تبریزی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون بیماران خاص نیز گفت اطلاعات تمامی بیماران خاص و سرطانی در سامانه‌های ویژه وزارت بهداشت ثبت شده و از 20 روز پیش تماس با این بیماران آغاز شده است. واکسیناسیون این افراد به تدریج در حال انجام است و حتما با تمامی بیماران تماس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول