اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست کانون دانشگاهیان برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای خواستار تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شد.

درخواست کانون دانشگاهیان برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کانوندانشگاهیانایران اسلامی طی بیانیه‌ای خواستار تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، آزادی قدس شریف، پیروزی ملت مظلوم فلسطین و ملت های مسلمان و همچنین تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، بر آگاهان پوشیده نیست که اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در اهتزاز پرچم مرجعیت علمی کشور، جنبش نرم افزاری و تولید علم بومی، کسب جایگاه برتر ایران در عرصه‌های علم و فناوری منطقه‌ای و بین‌المللی و در کل، تأثیر شگرف آن ها به عنوان پیش ران علمی کشور، نقشی بی بدیل دارند.

اما چندی است که تحریم ظالمانۀ دشمنان پیشرفت و اقتدارنظام اسلامیو بی ثباتی فزایندۀ اقتصادی نه تنها عرصۀ پژوهش را بر آن ها تنگ نموده است، بلکه معیشت شان را نیز سخت تحت الشعاع قرار داده و تأمین اولیه های زندگی را به دغدغۀ جدی اساتید کشور تبدیل نموده است.

بحمدالله با تلاش و همت قابل تقدیر گروهی از عوامل اجرایی و تقنینی کشور در هر دو نهاد دولت ومجلس شورای اسلامیو عنایت شورای محترم نگهبان به این مهم، شرایطی در جهت ترمیم حقوق این قشر تأثیرگذار در قالب همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاههای وزارت علوم با اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ذیل جزء (2) بند (و) تبصره (2) قانون بودجه سال 1400 کل کشور فراهم شد. اما شوربختانه اخیراً زمزمه‌هایی مبنی بر مشروط ساختن اجرای این موضوع به انواع شروط و قرار دادن آن در بوروکراسی فرساینده به گوش می رسد که می رود مختصر حلاوت ناشی ازآن رادر کام اعضای محترم هیات علمی کشور بی‌اثر و امیدشان به بهبود معیشت را به یأس مبدل نماید.

لذا برای اجتناب از تأخیر در اجرای این قانون و تبعات نامطلوب ناشی از آن که در پاره‌ای موارد به استمرار سوء تدبیر و القاءناامیدیاز مدیریت‌های عالی و میانی مستقر در سطوح گوناگون دولت، سازمان برنامه، وزارت عتف و دانشگاه‌ها نسبت داده می‌شود، ضرورت دارد اجرای دقیق مصوبه مجلس شورای اسلامی بدون دست کاری و تسریع در صدور احکام مربوط و تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، در دستور کار مسئولان وزارت عتف و دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

بی‌توجهی به این مهم، ضمن تأیید تداوم بی‌عملی مسئولان ذیربط نسبت به وضعیت رفاهی همکاران محترم عضو هیأت علمی شاغل در دانشگاه‌ها و تقویت ضدفرهنگ فرار مغزها، عرصه را جهت ورود عناصر بیگانه و عوامل سرسپرده داخلی به موضوع و تعمیق شکاف در پیکره‌ی این نهاد مقدس و تکرار رفتارهای بی‌ثبات کننده در اثناء انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، مهیا خواهد ساخت.

در این راستا، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تحقق مطالبات حقوق اعضای هیأت علمی سراسر کشور را وظیفه خود می داند و از مسئولان سازمان برنامه، وزارت عتف و دانشگاه‌ها مجدانه می خواهد با اِعمال اقدامات هوشمندانه، تلاش خود در برطرف نمودن موانع آیین‌نامه‌ای اجرای این قانون را شدت بخشیده به نتیجۀ مورد نظر در قانون برسانند.

من الله التوفیق و علیه التکلان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول