اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت 10 خانه هلال در تویسرکان

سرپرست جمعیت هلال احمر تویسرکان از وجود 10 خانه هلال و رایزنی برای ایجاد خانه هلال در محلات خبر داد و گفت: ایجاد تیم سیلاب در تویسرکان را پیگیری می‌کنیم.

فعالیت 10 خانه هلال در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، جلال نانکلی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ، با اشاره به اینکه ۱۸ تا ۲۴اردیبهشت ماه به نام هفته هلال احمر مزین شده اظهار کرد: جمعیت هلال احمر نهادی عمومی، غیر دولتی و بشردوستانه است که در راستای گسترش دوستی و ترویج خدمات داوطلبانه فعالیت دارد.

وی با اشاره به نامگذاری نخستین روز از هفته هلال احمر با عنوان «خانه‌های هلال، جامعه‌ای تاب‌آور»، از افتتاح دو خانه هلال در بخش مرکزی و روستای رودآور در تویسرکان خبر داد و افزود: هشت خانه هلال در روستاهای شهرستان طی سال گذشته ایجاد شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با کمک دهیاری‌ها در روستاها و شهرداری در شهرها خانه هلال را راه‌اندازی می‌کند گفت: به منظور  ایجاد خانه‌های هلال در محلات رایزنی با شهرداری را در دستور کار قرار دادیم.

وی خانه‌های هلال را شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمر دانست و بیان کرد: آسیب‌پذیرترین نقاط در زمان حادثه روستاها هستند که خانه هلال در این برهه زمانی در امدادرسانی و مدیریت بحران نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری دارد.

نانکلی فراخوان جشنواره نقاشی در فضای مجازی، رژه‌ خودرویی و هشدار در خصوص کرونا، دیدار با مسوولان ارشد شهرستان، تب‌سنجی و غربالگری، توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا، مانور دور میزی با موضوع سازماندهی تیم‌های امدادی، غبارروبی گلزار شهدای گمنام را برخی از برنامه‌های دیگر جمعیت هلال احمر تویسرکان به مناسبت هفته هلال احمر برشمرد.

وی در خصوص برخی از اقدامات این نهاد در سال گذشته با اشاره به اجرای طرح ملی همای رحمت و توزیع ۲۵۰ بسته غذایی در بین خانواده‌های محروم خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ بسته غذایی، حمایتی و بهداشتی با همت نماینده مردم تویسرکان از محل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بین نیازمندان سیب دیده از کرونا توسط جمعیت هلال احمر توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان با اشاره به پرداخت ۱۸ میلیون تومان پرداخت کمک‌های هزینه دارو و درمان به مددجویان این نهاد گفت: دو مانور تحکیم سلامت و نذر سلامت به منظور آگاه‌سازی عموم در راستای ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه چهار کپسول اکسیژن‌ساز خیران و چهار کپسول اکسیژن ساز از استان برای جمعیت هلال احمر تویسرکان تامین شده است از همه خیران خواست در این زمینه ورود کنند، بیان کرد: کپسول اکسیژن ساز تاکنون به ۷۵ نفر از افراد بیمار امانت داده شده است.

نانکلی برپایی پویش «من یک داوطلب هستم» در فضای مجازی، تقدیر از مدافعان سلامت، توزیع ۱۵۰ بسته غذایی بین خانواده‌های محروم در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت و اجرای طرح ملی حامیان سلامت ـ کرامت در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان دانست و گفت:تویسرکان سال گذشته رتبه برتر کشوری «جشنواره هلال خندان» و رتبه نخست استانی در «جشنواره رفیق خوشبخت من» و «جشنواره چلچراغ» از آن خود کرد.

وی از انجام ۲۵ ماموریت جاده‌ای جمعیت هلال احمر سخن به میان آورد و گفت: یک ماموریت کوهستان، یک ماموریت رسیدگی به حادثه قتل مرادآباد، بیش از سه ماموریت آبگرفتگی و آتش‌سوزی به همت فعالان این نهاد با نجات ۲۱ مصدوم و ۱۲ نفر فوتی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان به اعزام چهار نجاتگر به آزمون کشوری ارتقای درجه ایثار، کسب رتبه استانی هلال احمر تویسرکان در جشنواره پوپک قصه‌گو و ثبت نام ۷۰۰ نفر از اعضای این جمعیت در سامانه ساجد اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به پیگیری ایجاد تیم سیلاب در تویسرکان طی سال‌های گذشته افزود: تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم تیم سیلاب در تویسرکان را نداشتیم اما ایجاد این مهم به عنوان یک نیاز برای شهرستان را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول