اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ورود یک میلیون دُز واکسن توسط هلال احمردر هفته آینده

رئیس جمعیت هلال احمر از ورود یک میلیون دُز واکسن توسط این جمعیت در هفته آینده خبر داد.

ورود یک میلیون دُز واکسن توسط هلال احمردر هفته آینده

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «اقدامات هلال احمر در واردات واکسن چگونه است؟»،گفت:بحث واکسیناسیون یک اقدام ملی است که همه ارگانها و سازمانها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم که واکسن وارد کرده و در این خصوص پیگیری و رایزنی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: خوشبختانه از 14 فروردین مورد موافقت قرار گرفت و تا امروز توانستیم نزدیک یک میلیون و 400 هزار دُز واکسن با توجه به همکاری شرکای ما در صلیب سرخ و هلال احمر وارد کنیم.تامین منابع ارزی آن بر عهده بانک مرکزی است و وزارت بهداشت و امور خارجه همکاری نزدیکی داشتند.

همتی ابراز داشت: بلافاصله بعد از ورود واکسن که بخشی اهدایی و بخشی خریداری شد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.گروه‌های هدف یعنی افراد بالای 80 سال و بخشی از کادر درمان توسط همین واکسنها واکسینه شدند.

وی متذکر شد: این همکاری هنوز هم ادامه دارد. الان یک اقبال خوبی وجود دارد تا این واکسن را در اختیار هلال احمر قرار دهند؛ هلال احمر نیز هیچ انتفاعی ندارد و واکسن را از درب کارخانه تحویل می‌گیریم و از شخص یا واسطه‌ای خریداری نمی‌شود و مستقیم هم در فرودگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدوارم در هفته آینده یک میلیون دُز واکسن بعدی  وارد کشور شود که واکسیناسیون تقریبا بخش عمده‌ای از گروه هدف انجام شود.بعد از این نیز 9 میلیون واکسن وارد می‌شود. قول داده‌اند ظرف دوماه کل واکسن یاد شده را در اختیار ما قرار دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول