اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

یک‌شنبه‌ای آفتابی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امشب انتظار داریم از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته شود و روز یک‌شنبه جو پایداری حاکم شده و افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

یک‌شنبه‌ای آفتابی در مازندران

احمد اسدی امروز درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارندگی و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشترین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز از تمل رامسر ۳۰، شورای سوادکوه۲۰، شنگول‌ده آمل ۱۸، رینه ۱۴، آلاشت و رامسر ۱۳، زیرآب ۱۲ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: از لحاظ دمایی بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بندرامیراباد و کیاسر با ۲۳ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به رینه، بلده و آلاشت با هفت درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد:دمای هوای ساریطی روز گذشته در گرم‌ترین ساعت ۲۰ درجه و در خنک‌ترین ساعت ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

اسدی با بیان اینکه امروز کماکان بارش‌ها را همراه با وزش باد و احتمال رعدوبرق را در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: امشب انتظار داریم از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته شود و روز یک‌شنبه جو پایداری حاکم شده و افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات باتوجه شرایط فصلی احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، مجددا از روز دوشنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی  سامانه بارشی وارد آسمان مازندران می‌شود و به‌تدریج شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد و بارندگی در آسمان مازندران هستیم.

اسدی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باتوجه به استقرار جریانات شمالی و عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده و احتمال رگبار باران باشیم.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتا مواج فردا با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول