اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست چک از اروپا: هر کشور دستکم یک دیپلمات روس اخراج کند

نخست‌وزیر جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرد جهت همبستگی با پراگ، هر کدام دستکم یک دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کنند.

درخواست چک از اروپا: هر کشور دستکم یک دیپلمات روس اخراج کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، «اندری بابیس» نخست‌وزیر جمهوری چک روز شنبه از اعضایاتحادیه اروپادرخواست کرد، هر کشور دستکم یک دیپلمات روس را اخراج کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بابیس پیش از نشست غیررسمی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت، حمله به یک کشور عضو باید به منزله حمله به همه این کشورها باشد.

نخست‌وزیر جمهوری چک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرد، هر یک از آن‌ها به نشانه همبستگی با پراگ، دستکم یک دیپلمات روس را اخراج کنند.

او در ادامه گفت، در نشست روز جمعه میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا این مسئله به بحث گذاشته شد اما به‌دلیل غیررسمی بودن این نشست، متنی نگارش نشد. با این حال روابط بروکسل و مسکو در ماه جاری میلادی، در شورای اروپا به بحث گذاشته می‌شود.

به دنبال اتهام زنی دولت جمهوری چک به روسیه درباره دو انفجار در انبار مهماتی وربتیس در سال ۲۰۱۴ که دو کشته بر جا گذاشت، این دولت از تصمیم خود برای اخراج ۱۸ دیپلمات روس خبر داد.

روسیه اقدام این کشور در اخراج ۱۸ دیپلمات خود را با اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک پاسخ داد و آمریکا را به دست داشتن در این اتهام زنی جمهوری چک و گردانندگی اقدام ضد روسی متهم کرد.

طی هفته‌های اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند که با پاسخ متقابل مسکو همراه شد.

همچنین روز دوشنبه اتحادیه اروپا، «ولادیمیر چیژوف» سفیر روسیه را به دلیل اعمال تحریم‌های مسکو علیه مقامات و نمایندگان پارلمان اروپا، احضار کرد.

این در حالی است که «میلوش زِمان» رئیس جمهور چک اذعان کرده برای این حادثه دو فرضیه مطرح است، اول اینکه مواد منفجره به شکل نامناسبی نگه‌داری شده‌ و دچار حادثه شده‌ است و دوم این‌که عوامل روس دست به خرابکاری زده‌اند.

او در ادامه گفت، کشورش هر دو فرضیه را به صورت بسیار جدی دنبال می‌کند اما تاکنون شواهدی درخصوص ورود عوامل روس به این پایگاه نظامی وجود ندارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول