اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

محبوبیت رئیس جمهور فعلی زیر ۱۰ درصد است

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلیق تحریم قابل قبول نیست، گفت: محبوبیت شخص رئیس جمهور زیر ۱۰ درصد است.

محبوبیت رئیس جمهور فعلی زیر ۱۰ درصد است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی در همایش «وین نان نمی شود» که بعداز ظهر امروز در تالار بصیرت لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد، با بیان اینکه چاه وین آب ندارد، گفت: آنچه که ما انتقاد داریم به دولت آقای روحانی مربوط به رویکرد است زیرا تدبیری که در ۸ سال انجام شد در همه مسائل به بن بست خورد. چرا که در اوج رکورد گفتند از سختی ها عبور کردیم در بیماری کرونا هم گفتند عبور کردیم اما با افزایش تلفات مواجه بودیم همچنین در ابتدای دولت از رفع تحریم سخن گفتند که اکنون هم در ۱۰۰ روز آخر با آن روبرو هستیم.

وی افزود: آنچه مجلس شورای اسلامی تاکید دارد رفع و لغو تحریم‌ها است که اگر منجر به شرایط مطلوب اقتصادی نشود مردود است زیرا باید در معیشت مردم خود را نشان دهد چرا که بعد از تحریم ها مذاکره انجام می شود زیرا اگر برد بردی هم بوده آنها قبلا برده اند چراکه تاسیسات برخی از  هسته ای جمع آوری شد.

تصریح کرد: جریان حاکم بر دولت امروز بسیار پائین است محبوبیت شخص رئیس جمهور زیر ۱۰ درصد است زیرا اگر کارنامه دولت را نگاه کنیم شاهد ضعف و مشکلات خواهیم بود زیرا عملکرد دولت ۳ نوع بوده که نخواستند،  ندانستند و نتوانستند است.

شریعتی نیاسر افزود: یکی از مشاوران ارشد در دولت آقای روحانی گفت در صورت عدم اجرای برجام روزی 100 میلیون دلار کشور خسارت خواهد داشت، الان چند سال گذشته و آمریکا مجموعا 200 میلیارد دلار باید خسارت بدهد؛ این جدای خسارت معنوی است.

وی افزود: در ماجرای بودجه 1400 دولت پیش بینی کرده بودند که 2.3 میلیون بشکه در روز بفروشند، به کمیسیون دعوت شدند و گفتند ما روی رفع تحریم‌ها بستیم که این میزان بفروشیم! گفتند ما برای رسیدن به آن میزان 3 ماه زمان به علاوه 600 میلیون دلار نیاز داریم (کمترین زمان قابل تصور)؛ پس چرا ما در مورد  راستی آزمایی یک ساعته و چند روزه حرف می زنیم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  بانک مرکزی هم تحریم هسته ای و هم تحریم تروریستی و هم حقوق بشری است اگر فقط هسته ای لغو شود خب بقیه تحریم‌ها اجازه نمی دهد ما تراکنش لازم را داشته باشیم 
فضای روانی حاضر بر شرکت ها و بانک های بزرگ دنیا برای تعامل باید برداشته شود که این هم زمان بر است.

وی در پاسخ به سوالی گفت: مجلس در قانون اقدام راهبردی وظیفه خود را انجام داده است. با این قانون آمریکا اگر می خواهد به برجام برگردد باید تحریم ها لغو بشود. روابط بانکی و فروش نفت عادی بشود. امریکایی ها گفته اند اول ایران اقدامات هسته ای را پیش نویس بدهد سپس ما گزارش رفع تحریمها را بدهیم. درصورتی که جمهوری اسلامی بخاطر قانون مجلس، ابتدا باید گزارش رفع تحریم ها را بگیرد سپس اقدام به کاهش تعهدات هسته ای بکند.

شریعتی افزود: مجلس در این باره کارش را اول انجام داده؛ قانون راهبردی مسیر معادلات بین المللی را عوض کرده است. دولت باید گزارش خودش رو بنویسد و مطالباتش را بیان کند؛ نمایندگان باید بگویند این ها را انجام دهید همه تحریم ها این هاست باید این ها برداشته شود. گزارش باید در صحن مجلس تایید شود و اگر تایید شد باید به مسیر این قرارداد ادامه داد

وی گفت: وقتی می توانیم با مذاکرات دقیق تمام تحریم ها را لغو کنیم چرا باید تحریم ها را برای مدت محدود تعلیق کرد؟

وی افزود: پمپئو گفته بود در قالب تحریم نفتی ۷۰ میلیارد دلار به ایران ضربه زدیم. این خسارت را چه کسی قرار است پرداخت کند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول