اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خام‌فروشی یکی از مشکلات اصلی خراسان شمالی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: باید در سال جاری بر ورود بخش خصوصی برای تکمیل زنجیره تولید استان با ایجاد صنایع تبدیلی تاکید شود.

خام‌فروشی یکی از مشکلات اصلی خراسان شمالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد عصر امروز محمود قنبری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان بخش کشاورزی به عنوان پیشران توسعه استان معرفی شد.

 وی با اشاره به کیفیت بالا و ظرفیت های فراوان استان در بخش تولید گوشت قرمز، عسل، زعفران، پسته و دیگر محصولات افزود: خام فروشی یکی از مهمترین مشکلات است که تنها بخش کمی از محصولات تولیدی مصرف و مابقیبه صورتخام به سایر استان ها صادر می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بخش خصوصی استان می تواند با ایجاد صنایع تبدیلی در بخش نگهداری، بسته بندی موجب تکمیل زنجیره تولید و افزایش ارزش افزوده تولید استان شود. 

قنبری با تاکید بر فعالیت بیشتر صادرکنندگان استان برای ایجاد بازارهای خرید به ویژه در کشورهای خارجی برای فروش محصولات تولیدی استان گفت: در بحث تولید محصولات باید ذائقه بازارهای هدف مورد توجه باشد.

محمود قنبری با اشاره به پرداخت و بروزرسانی ۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های دولتی استان در سال گذشته افزود: این تسهیلات برای سرمایه گذاری های کوچک و متوسط در بخش های مختلف بوده است.

 به گفته قنبری همچنین در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان پرداخت ۳۵٠٠ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای طرح های بخش کشاورزی به ویژه در حوزه گلخانه تصویب شده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول