اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود/ کاهش بیماران بستری در استان قزوین

استاندار قزوین گفت: بر اساس هماهنگی هایی که با نماینده محترم ولی فقیه در استان انجام گردید، مقرر شد نماز عید فطر در خیابان شهدا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود/ کاهش بیماران بستری در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در محوطه استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه بعد از چندین هفتهء سخت، از قله ی موج چهارم کرونا عبور کردیم و بیماران بستری نسبت به اواخر فروردین ماه روند کاهشی دارد.

وی افزود: با توجه به سرایت سریع گونه انگلیسی کرونا در فاز چهارم و در بین مبتلایان، تست کرونای اکثریت اعضای خانواده ها مثبت بود.

نامدار با بیان این که در مرحله اول تزریق واکسن ۲۳ هزار و ۳۳۵ نفر  واکسیناسیون شده اند و در مرحله دوم ۴ هزار و ۷۲۰ نفر گفت: واکسیناسیون کادر درمان بصورت کامل انجام شده است، ۵۱ درصد پاکبانان، ۳۸ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال و ۶۰ درصد سرای سالمندان نیز تا به امروز واکسینه شده اند.

 سنگینی همه گیری کرونا بر دوش تمام مسوولین است

محمد قاسمی، دادستان قزوین  نیز در این جلسه گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات عدم انجام صحیح مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان توسط مسوولین مرتبط است که پیامد هایی همچون سیر افزایشی ویروس کرونا در استان را در بر دارد.

دادستان قزوین در خصوص تخلفات برخی مسوولین در رابطه با عدم انجام صحیح مصوبات ستاد کرونا اظهار کرد: سنگینی همه گیری این ویروس در استان بر دوش تمام مسوولین ذیربط است و مسوولانی که از انجام صحیح مصوبات ستاد ممانعت کنند به کمیته های تخلفات معرفی شده و بازخواست خواهند شد.

این مقام مسوول در رابطه با واکسیناسیون ها اذعان کرد: مراکز نگهداری سالمندان باید در اولویت های تزریق واکسیناسیون قرار بگیرند .

قاسمی در خصوص بازگشایی رستوران ها و تالار ها اظهار کرد: مردم ترغیبی به بازگشایی رستوران ها در ماه مبارک رمضان ندارند و رستوران ها کماکان تا پایان ماه مبارک تعطیل و حق فعالیت نخواهند داشت.

هتل ها اجازه پذیرش مسافر در تعطیلات عید فطر را ندارند

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان عنوان کرد: مباحث و مصوباتی که در ستاد مقابله با کرونا بیان می شود باید توسط اعضا ستاد علنی و اجرایی شود.

جمالی پور در خصوص ممنوعیت ها و محدودیت ها در عید سعید فطر اذعان کرد: از روز سه شنبه تا ظهر روز شنبه هیچ خودرویی با پلاک غیر بومی حق ورود و خروج از استان را ندارد، تردد پلاک های شماره ۷۹ و ۸۹ در استان بلامانع است.

وی افزود: هتل ها حق پذیرش مسافر را ندارند و در صورت مشاهده حداقل تا دو هفته پلمپ می شوند و خودرو هایی که در پارکینگ هتل ها استقرار دارند به پارکینگ نیروی انتظامی انتقال داده خواهند شد.

استاندار قزوین در رابطه با نحوه فعالیت اداره ها و دستگاه ها اذعان کرد: ادارات  مناطق زرد با ۷۵ درصد ظرفیت و مناطق نارنجی نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به عموم مردم خدمت رسانی خواهند کرد در مناطق قرمز نیز با ظرفیت دو سوم کارمندان به صورت دور کاری انجام فعالیت خواهند کرد. 

جمالی پور در پایان عنوان کرد : بر اساس هماهنگی هایی که با نماینده محترم ولی فقیه در استان انجام گردید، مقرر شد نماز عید فطر در خیابان شهدا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول