اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش کره جنوبی با هدف تقابل با سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی رزمایشی در پنج بخش مختلف این کشور با هدف مقابله با حملات محتمل کره شمالی همسایه خود برگزار می‌کند.

رزمایش کره جنوبی با هدف تقابل با سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری گزارش دادند که کره جنوبی از دوشنبه هفته جاری رزمایشی بزرگ جهت مقابله با  حملات محتمل کره شمالی همسایه خود برگزار می‌کند.

به گزارش وبگاه «ان کی نیوز» ستاد مشترک ارتش کره جنوبی جمعه اعلام کرد که ارتش این کشور با برگزاری این رزمایش خود را برای برهه نبرد و حلات محتمل علیه تاسیسات خود آماده می‌کند.

 در این رزمایش، نیروهای ارتش، پلیس و آتش‌نشان‌ها  در شهر «دائگو» در جنوب شرقی و استان «گیونگ سانگ» در شمال کره جنوبی تمرین‌های مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی و تهدیدات غیرمتعارف از جملهکرونارا برگزار می‌کنند.

این رزمایش که از دوشنبه هفته جاری شروع می‌شود تا ابتدای ماه نوامبر در پنج بخش مختلف کره جنوبی ادامه دارد و قرار است هر یک سال درمیان برگزار شود.

این در حالی است که در تازه ترین تنش بین سئول و پیونگ یانگ، کره شمالی، سئول را متهم به ارسال بالن‌های آلوده به ویروس کرونا کرده و به شهروندان خود  هشدار داده است. کره شمالی ادعا کرده که کره جنوبی ممکن است با ارسال بالن‌های آلوده به کرونا بر فراز خاک کره شمالی، اهالی این کشور را آلوده کند.

 دولت کره شمالی از شهروندان خود خواسته تا اعلامیه‌های ارسالی در بالن  از سوی کره جنوبی را هرگز قرائت نکنند زیرا ممکن است این اوراق به ویروس کرونا مبتلا باشند. در رسانه‌های کره شمالی در این باره آمده است: «وقتی با جسم عجیبی که پرواز می‌کند مواجه می شویم، باید آنها را بعنوان مسیری ممکن برای انتقال ویروس مخرب به جای پدیده‌ای طبیعی در نظر بگیریم.»

«کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی  پیشتر گفته بود که این کشور به طور کامل از ورود ویروس کرونا جلوگیری کرده است. و هشدار داده بود که این موضوع نباید باعث ایجاد غرور بی‌جا و کاهش تلاش‌ها برای مبارزه با این ویروس منجر شود.  رئیس‌ کره شمالی خواستار حفظ «هوشیاری حداکثری» برای مقابله با این ویروس شده بود. پیشتر خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از یک مقام کره شمالی گزارش داد، حدود 500 فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور قرنطینه شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول