اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پژمانفر: تلاش برخی بر این است کشور راهی جز مذاکره نداشته باشد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام تلاش برخی بر این است که کشور راهی جز مذاکره نداشته باشد و کسانی که این مسائل را در جامعه ایجاد کردند باید جواب بدهند.

پژمانفر: تلاش برخی بر این است کشور راهی جز مذاکره نداشته باشد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در همایش "وین نان نمی شود" که بعد از ظهر امروز در تالار بصیرت لانه سابق جاسوسی آمریکا به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران برگزارشد، با اشاره روند مذاکرات با آمریکا گفت: اساساً باید گفت در مقابل جریان استکبار چگونه باید وارد صحنه شویم؟ به عنوان مثال زمانی که رژیم اشغالگر قدس، در منطقه به وجود آمد، خیلی از گروه‌های مختلف در مقابل این جریان ایستادند و دانستند که تنها راه ایستادگی و مقاومت است. اما در طی این سال‌ها گروه‌هایی از بین آنان به وجود آمدند که به سازش و گفتگو روی آوردند و ضربات و حمله‌های بعد از آن را دیدند و از آن درس نگرفتند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ افزود: ما اگر در جمهوری اسلامی این مسیر را به این صورت نرفته بودیم، می‌توانستیم یک مسیر پر از رفاه را برای مردم ایجاد کنیم. به شرط اینکه پای میز مذاکره قوی حضور داشته باشیم، می‌توانیم امتیازات بیشتری بگیریم.

وی گفت: اشتباه ما این بود که مسیری را رفتیم که هیچ‌گونه عایده‌ای برای ما نداشت. آقای روحانی در تمامی بخش‌ها به این قائل بود که اگر ما مشکلی داریم، باید از بیرون و فقط آمریکا مسائل خود را حل کنیم. حتی مسئله آب خوردن مردم را نیز به این مسئله گره زدند.

وی بیان کرد: در مجلس نهم از جمله افرادی که جلوی موضوع برجام ایستاد و با آن مخالف کرد، بنده بودم. ما میز حل مسئله را جابه‌جا کرده‌ایم و به سراغ راهکار غلط رفته‌ایم. عده‌ای نیز می‌گفتند که باید اعتماد آمریکایی‌ها را جلب کنیم تا بتوانیم مسائل خود را حل کنیم. از طرف دیگر مردم نیز امیدوار به حل مسائل شدند که البته در واقعیت هیچ‌موقع اتفاق نیفتاد. یعنی به مدت هشت سال تمامی فرصت‌های کشور از دست رفت و نتایج خاصی حاصل نشد.

پژمانفر در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‌های داخلی از دست رفته، گفت: ما اورانیوم غنی شده و سانتریفوژ‌های پیشرفته‌ای داشتیم که می‌توانستیم از ظرفیت‌های آن به شدت استفاده کنیم. کار را به جایی رساندند که کشور در اولیات و بدیهیات خود نیز متوقف شده است.

وی افزود: کشوری که سالیان سال بود جشن خودکفایی گندم می‌گرفت، در حال حاضر درگیر واردات گندم است و بیشتر از پنجاه درصد نیاز گندم ما با واردات، برطرف می‌شود. این مسائل را نمی‌توان به ضعف مدیریت ربط داد و اتفاقاً بابرنامه این موضوعات اتفاق افتاده است و تصادفی نبوده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با روندی که دولت طی کرد، توانمندی هسته‌ای، امنیت غذایی و... را از ما گرفتند و اگر ایستادگی بر مسئله نظامی اتفاق نمی‌افتاد، اتفاقی که در لیبی افتاد، اینجا نیز تکرار می‌شد. تمام تلاش بر این است که کشور راهی جز این نداشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر به تمام جامعه القا شده که راه حل مسائل در داخل نیست و در خارج از کشور است. من از مجلس نهم با این مسئله مخالف بودم و این روند را مسیر اشتباهی می‌دانستم و دوستان زیادی نیز به ما حمله کردند.

پژمانفر افزود: رئیس کمیسیون  انتقاداتی را نسبت به هیات رییسه مجلس در بحث بودجه و جداول مطرح کرد و گفت: ما درمورد ورود آقای گروسی به کشور هم، ورود پیدا کردیم و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. ما صلاح نمی‌دانستیم که قانون لغو پروتکل‌های الحاقی سه ماه به تعویق بیفتد، اما شورای عالی امنیت ملی مصلحت دیگری سنجید.

وی در ادامه بیان کرد: بخش قابل تأملی از درآمد‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه، قابل تحقق نیست و ترازی که بسته شده است، به سراغ جیب مردم خواهد رفت. یکی از اشکالاتی که وجود داشت این بود که جداول چاپ نشد و در اختیار نمایندگان قرار نگرفت و این تخلف است. بعد از آنکه کلیات لایحه بودجه بسته شد و دیگر نباید دستی در ان برده می‌شد، با این حال تغییراتی در آن ایجاد شد.

پژمانفر در پایان افزود: بخشی از گزارشی که دستگاه قضا از مداخلات دولت در موضوع ارز تدوین کرد را ما برای آنان تهیه و ارسال کردیم. این مسئله واضحی است که مداخلات ارزی در دولت به صورت عادی و طبیعی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: آن روزی که آقایان روحانی و ظریف، به دروغ به ملت گفتند که بالمره تمامی تحریم‌ها برطرف می‌شود، کسی جلوی آنان را نگرفت. امام چرا مردم نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دهند؟ چون ما نتواسنته‌ایم این مسئله را برای مردم روشن و تبیین کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام تلاش برخی بر این است که کشور راهی جز  مذاکره نداشته باشد و کسانی که این مسائل را در جامعه ایجاد کردند باید جواب بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول