اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت شناسایی سرشبکه‌های قاچاق دام و جوجه‌های یک‌روزه در کردستان/ بازداشت ۱۸ قاچاقچی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بر لزوم شناسایی و برخورد جدی با سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان و دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

ضرورت شناسایی سرشبکه‌های قاچاق دام و جوجه‌های یک‌روزه در کردستان/ بازداشت ۱۸ قاچاقچی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به نقل از دادگستری کردستان، بهادر اسدی ‌با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم قاچاق کالا و ارز استان کردستان با موضوع اتخاذ راهکار‌ها در تسریع روند پلاک کوبی دام‌ها و پیشگیری از قاچاق جوجه‌های یکروزه گفت: در استان کردستان و در سال 1399، 2 میلیون و 300 هزار جوجه یکروزه توسط فرماندهی مرزبانی استان کشف گردیده و این میزان از ابتدای سال 1400 تاکنون تعداد 613 هزار مورد است.

وی از شناسایی و دستگیری 18 نفر از قاچاقچیان و دلالان در این راستا خبر داد و افزود: دستگاه‌های مسئول موظفند تا سرشبکه‌های قاچاق و دلالان دام و جوجه‌های یکروزه را در استان شناسایی کرده و دستگاه قضایی نیز با این عوامل برخورد قاطع انجام خواهد داد.

اسدی طول نوار مرزی استان کردستان را 227 کیلومتر عنوان کرد و افزود: طرح حریم امنیتی مرز‌ها در استان کردستان باید بصورت کامل اجرا شود تا با قاچاق دام و جوجه‌های یکروزه برخورد اساسی صورت گیرد و در این راستا دستگاه قضایی آمادگی همکاری در راستای کمک به فرماندهی مرزبانی استان را دارد.

وی نرخ دام‌های پلاک کوبی شده در استان را 20 درصد ذکر کرد و بر لزوم هویت دار کردن تمامی دام‌ها در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در سال 1399، تعداد 440 هزار راس دام در استان کردستان پلاک کوبی شده است که متاسفانه بزرگترین مانع در پلاک کوبی کردن دام‌ها در استان مربوط به هزینه‌های بالای این اقدام است که می‌طلبد تا دام‌های استان در نوار مرزی و با شعاع مناسب و بصورت رایگان پلاک کوبی شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول