اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

همایش «وین نان نمی‌شود»/ نگرانی وکلای ملت از دل بستن مجدد دولت به وعده‌های آمریکا

جمعی از نمایندگان مجلس عصر امروز در همایش «وین نان نمی‌شود» به بررسی مسائل پیرامون مذاکرات پرداخته و نگرانی خود را نسبت به دل بستن مجدد دولت و برخی مسؤولان به وعده‌های غرب و آمریکا مطرح کردند.

همایش «وین نان نمی‌شود»/ نگرانی وکلای ملت از دل بستن مجدد دولت به وعده‌های آمریکا

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، همایش «وین نان نمی شود» عصر امروز به همتبسیج دانشجویی8 دانشگاه بزرگ تهران  و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس در تالار بصیرت لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

* محبوبیت رئیس جمهور فعلی زیر ۱۰ درصد است

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در  این همایش، با بیان اینکه چاه وین آب ندارد، گفت: آنچه که ما انتقاد داریم به دولت آقای روحانی مربوط به رویکرد است زیرا تدبیری که در ۸ سال انجام شد در همه مسائل به بن بست خورد. چرا که در اوج رکورد گفتند از سختی ها عبور کردیم در بیماری کرونا هم گفتند عبور کردیم اما با افزایش تلفات مواجه بودیم همچنین در ابتدای دولت از رفع تحریم سخن گفتند که اکنون هم در ۱۰۰ روز آخر با آن روبرو هستیم.

وی افزود: آنچه مجلس شورای اسلامی تاکید دارد رفع و لغو تحریم‌ها است که اگر منجر به شرایط مطلوب اقتصادی نشود مردود است زیرا باید در معیشت مردم خود را نشان دهد چرا که بعد از تحریم ها مذاکره انجام می شود زیرا اگر برد بردی هم بوده آنها قبلا برده اند چراکه تاسیسات برخی از  هسته ای جمع آوری شد.

 


تصریح کرد: جریان حاکم بر دولت امروز بسیار پائین است محبوبیت شخص رئیس جمهور زیر ۱۰ درصد است زیرا اگر کارنامه دولت را نگاه کنیم شاهد ضعف و مشکلات خواهیم بود زیرا عملکرد دولت ۳ نوع بوده که نخواستند،  ندانستند و نتوانستند است.

شریعتی نیاسر افزود: یکی از مشاوران ارشد در دولت آقای روحانی گفت در صورت عدم اجرایبرجامروزی 100 میلیون دلار کشور خسارت خواهد داشت، الان چند سال گذشته و آمریکا مجموعا 200 میلیارد دلار باید خسارت بدهد؛ این جدای خسارت معنوی است.

وی افزود: در ماجرای بودجه 1400 دولت پیش بینی کرده بودند که 2.3 میلیون بشکه در روز بفروشند، به کمیسیون دعوت شدند و گفتند ما روی رفع تحریم‌ها بستیم که این میزان بفروشیم! گفتند ما برای رسیدن به آن میزان 3 ماه زمان به علاوه 600 میلیون دلار نیاز داریم (کمترین زمان قابل تصور)؛ پس چرا ما در مورد  راستی آزمایی یک ساعته و چند روزه حرف می زنیم؟

این نمایندهمجلس شورای اسلامیادامه داد:بانک مرکزیهم تحریم هسته ای و هم تحریم تروریستی و هم حقوق بشری است اگر فقط هسته ای لغو شود خب بقیه تحریم‌ها اجازه نمی دهد ما تراکنش لازم را داشته باشیم 
فضای روانی حاضر بر شرکت ها و بانک های بزرگ دنیا برای تعامل باید برداشته شود که این هم زمان بر است.

وی در پاسخ به سوالی گفت: مجلس در قانون اقدام راهبردی وظیفه خود را انجام داده است. با این قانون آمریکا اگر می خواهد به برجام برگردد باید تحریم ها لغو بشود. روابط بانکی و فروش نفت عادی بشود. امریکایی ها گفته اند اول ایران اقدامات هسته ای را پیش نویس بدهد سپس ما گزارش رفع تحریمها را بدهیم. درصورتی که جمهوری اسلامی بخاطر قانون مجلس، ابتدا باید گزارشرفع تحریمها را بگیرد سپس اقدام به کاهش تعهدات هسته ای بکند.

شریعتی افزود: مجلس در این باره کارش را اول انجام داده؛ قانون راهبردی مسیر معادلات بین المللی را عوض کرده است. دولت باید گزارش خودش رو بنویسد و مطالباتش را بیان کند؛ نمایندگان باید بگویند این ها را انجام دهید همه تحریم ها این هاست باید این ها برداشته شود. گزارش باید در صحن مجلس تایید شود و اگر تایید شد باید به مسیر این قرارداد ادامه داد

وی گفت: وقتی می توانیم با مذاکرات دقیق تمام تحریم ها را لغو کنیم چرا باید تحریم ها را برای مدت محدود تعلیق کرد؟

وی افزود: پامپئو گفته بود در قالب تحریم نفتی ۷۰ میلیارد دلار به ایران ضربه زدیم. این خسارت را چه کسی قرار است پرداخت کند؟

* دولتی که نمی تواند قصه تامین مرغ داخل را حل کند چگونه می‌خواهد مذاکره کند؟

روح الله نجابت عضو کمیسیون اصل ۹۰ هم در ادامه گفت:

در طی سال‌های اخیر اذهان مدیریت شد و مطالبات اشتباهی به جامعه تزریق شد و به نوعی مذاکرات شرطی شد و حل مسائل کشور به این موضوع گره زده شد.

وی ادامه داد: اینکار توسط جمعی از نخبگان کشور و مسئولان مختلف انجام شد و به نوعی برای مردم و جامعه هم به صورت کامل واقعیت موضوع تبیین نشد. بعد از آن دیدیم روند مذاکرات به صورت شفاف جلو نرفت و مردم در جریان قضایا قرار نمی‌گرفتند و یکسری فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی در جامعه رقم خورد و مدیریت افکار عمومی به سمت مذاکرات رفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز در آخرین روز‌های این دولت نیز باز با همان روند قبلی مواجه هستیم و آقایان ذره‌ای در روند اشتباه خود تغییری ایجاد نکرده اند.

وی در ادامه افزود: باید اعلام کنم که اگر طرف مقابل همچنان به تعهداتش عمل نکند از روز سوم خرداد ضبط دوربین‌های مداربسته در تأسیسات هسته‌ای پایان می‌پذیرد و مطابق مصوبه مجلس عمل خواهد شد.

نجابت یادآور شد: چیزی که برای ما مهم است موضوع لغو همه تحریم‌هاست و بقیه مواضع در این مسئله برای ما اهمیتی ندارد و در این موضوع همه قریب به اتفاق مجلس هم نظر هستند. 

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان از در میان افکار عمومی یک چیزی مطرح می‌کنند، اما در واقعیت کار دیگری انجام می‌دهند. اما اثرات اقتصادی لغو تحریم‌ها باید به صورت ملموس ادراک شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت:  متأسفانه عده‌ای همه حیات سیاسی خود را در گره زدن معیشت مردم به مذاکرات می‌داند و دستاور آنان تقریبا هیچ است. برای مجلس دیگر مورد پذیرش نیست که بگویند امضای کری یا بایدن تضمین است. مسئله مهم، راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها و اثرات آنان است.

نجابت با اشاره به تاثیرات دراز مدت لغو تحریم‌ها تأکید کرد: اگر همین مطلب را در جامعه جا بیندازیم که اثرات لغو تحریم‌ها در دراز مدت محسوس خواهد شد و در کوتاه مدت نمی‌توان تصمیم گرفت، خیلی از مسائل ما حل خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: برای ما مورد پذیرش نیست که با تعاریفی جلوی راستی‌آزمایی واقعی را بگیرند. در انتخابات پیش رو نیز اگر کسی بخواهد با اینکار‌ها رأی بگیرد، بازیگری‌ای بیش انجام نداده است. در قصه مذاکرات کشور هیچ عجله‌ای نباید داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: موضوعات خیلی ساده مانند قضیه‌ گرانی مرغ در این دوران توسط دولت مدیریت نشد و خیلی نابسامانی‌ها اتفاق افتاد. دولتی که قضیه مرغ را نمی‌تواند با مذاکره بین نهاد‌های زیرمجموعه خود حل کند، چگونه ادعای مذاکره در فضای بین‌الملل دارد؟ زمانی که بین مردم در صف مرغ هستیم، همه تصورشان این است که این کمبور مرغ، به تحریم‌ها مربوط است و در درجه اول این مسئله باید برای مردم تبیین شود که ریشه این کمبود در داخل است.

* تلاش برخی بر این است کشور راهی جز مذاکره نداشته باشد

حجت‌الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی هم در همایش "وین نان نمی شود"

 با اشاره روند مذاکرات با آمریکا گفت: اساساً باید گفت در مقابل جریان استکبار چگونه باید وارد صحنه شویم؟ به عنوان مثال زمانی که رژیم اشغالگر قدس، در منطقه به وجود آمد، خیلی از گروه‌های مختلف در مقابل این جریان ایستادند و دانستند که تنها راه ایستادگی و مقاومت است. اما در طی این سال‌ها گروه‌هایی از بین آنان به وجود آمدند که به سازش و گفتگو روی آوردند و ضربات و حمله‌های بعد از آن را دیدند و از آن درس نگرفتند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ افزود: ما اگر در جمهوری اسلامی این مسیر را به این صورت نرفته بودیم، می‌توانستیم یک مسیر پر از رفاه را برای مردم ایجاد کنیم. به شرط اینکه پای میز مذاکره قوی حضور داشته باشیم، می‌توانیم امتیازات بیشتری بگیریم.

وی گفت: اشتباه ما این بود که مسیری را رفتیم که هیچ‌گونه عایده‌ای برای ما نداشت. آقای روحانی در تمامی بخش‌ها به این قائل بود که اگر ما مشکلی داریم، باید از بیرون و فقط آمریکا مسائل خود را حل کنیم. حتی مسئله آب خوردن مردم را نیز به این مسئله گره زدند.

وی بیان کرد: در مجلس نهم از جمله افرادی که جلوی موضوع برجام ایستاد و با آن مخالف کرد، بنده بودم. ما میز حل مسئله را جابه‌جا کرده‌ایم و به سراغ راهکار غلط رفته‌ایم. عده‌ای نیز می‌گفتند که باید اعتماد آمریکایی‌ها را جلب کنیم تا بتوانیم مسائل خود را حل کنیم. از طرف دیگر مردم نیز امیدوار به حل مسائل شدند که البته در واقعیت هیچ‌موقع اتفاق نیفتاد. یعنی به مدت هشت سال تمامی فرصت‌های کشور از دست رفت و نتایج خاصی حاصل نشد.

پژمانفر در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‌های داخلی از دست رفته، گفت: ما اورانیوم غنی شده و سانتریفوژ‌های پیشرفته‌ای داشتیم که می‌توانستیم از ظرفیت‌های آن به شدت استفاده کنیم. کار را به جایی رساندند که کشور در اولیات و بدیهیات خود نیز متوقف شده است.

وی افزود: کشوری که سالیان سال بود جشن خودکفایی گندم می‌گرفت، در حال حاضر درگیر واردات گندم است و بیشتر از پنجاه درصد نیاز گندم ما با واردات، برطرف می‌شود. این مسائل را نمی‌توان به ضعف مدیریت ربط داد و اتفاقاً بابرنامه این موضوعات اتفاق افتاده است و تصادفی نبوده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با روندی که دولت طی کرد، توانمندی هسته‌ای، امنیت غذایی و... را از ما گرفتند و اگر ایستادگی بر مسئله نظامی اتفاق نمی‌افتاد، اتفاقی که در لیبی افتاد، اینجا نیز تکرار می‌شد. تمام تلاش بر این است که کشور راهی جز این نداشته باشد.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر به تمام جامعه القا شده که راه حل مسائل در داخل نیست و در خارج از کشور است. من از مجلس نهم با این مسئله مخالف بودم و این روند را مسیر اشتباهی می‌دانستم و دوستان زیادی نیز به ما حمله کردند.

پژمانفر افزود: رئیس کمیسیون  انتقاداتی را نسبت به هیات رییسه مجلس در بحث بودجه و جداول مطرح کرد و گفت: ما درمورد ورود آقای گروسی به کشور هم، ورود پیدا کردیم و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. ما صلاح نمی‌دانستیم که قانون لغو پروتکل‌های الحاقی سه ماه به تعویق بیفتد، اما شورای عالی امنیت ملی مصلحت دیگری سنجید.

وی در ادامه بیان کرد: بخش قابل تأملی از درآمد‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه، قابل تحقق نیست و ترازی که بسته شده است، به سراغ جیب مردم خواهد رفت. یکی از اشکالاتی که وجود داشت این بود که جداول چاپ نشد و در اختیار نمایندگان قرار نگرفت و این تخلف است. بعد از آنکه کلیات لایحه بودجه بسته شد و دیگر نباید دستی در ان برده می‌شد، با این حال تغییراتی در آن ایجاد شد.

پژمانفر در پایان افزود: بخشی از گزارشی که دستگاه قضا از مداخلات دولت در موضوع ارز تدوین کرد را ما برای آنان تهیه و ارسال کردیم. این مسئله واضحی است که مداخلات ارزی در دولت به صورت عادی و طبیعی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: آن روزی که آقایان روحانی و ظریف، به دروغ به ملت گفتند که بالمره تمامی تحریم‌ها برطرف می‌شود، کسی جلوی آنان را نگرفت. امام چرا مردم نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دهند؟ چون ما نتواسنته‌ایم این مسئله را برای مردم روشن و تبیین کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام تلاش برخی بر این است که کشور راهی جز  مذاکره نداشته باشد و کسانی که این مسائل را در جامعه ایجاد کردند باید جواب بدهند.

* دولت سلامت مردم را به تحریم گره نزند/ تمام دوران مذاکرات باید شفاف شود

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این همایش،گفت:  آیا پذیرش پیشنهادات آمریکا باعث انتفاع اقتصادی ایران خواهد شد؟ جواب خیر است و علت آن، این است که آمریکایی‌ها دنبال رفع آن دسته از تحریم‌ها هستند که به صورت مشروط و بر روی کاغذ و نه در عمل وجود داشته باشد. آنان تحریم‌ها را به سه دسته‌ی قرمز (مذاکره ندارد)، سبز (موقت برداشته می‌شود) و زرد (قابل مذاکره) تقسیم کردند و قصد دارند مذاکرات را فرسایشی بکنند.

وی ادامه داد: بیش از پانصد نهاد و افراد در لیست ریسک همکاری تجاری قرار دارند که این بخش نیز جزء تحریم‌هایی که قرار است، برداشته شود، نیستند. مثل سیاستی که چندین سال پیش در عراق به عنوان نفت در برابر غذا در پیش گرفتند، می‌خواهند در ازای آزادسازی برخی منابع ارزی ما کار‌هایی را انجام دهند.

 

 

این نماینده مجلس افزود: از طرفی دیگر در ازای لغو برخی تحریم‌ها، این را پذیرفته‌اند که برخی دیگر از تحریم‌ها تثبیت شده است. آیا پیشنهادات آمریکا با سیاست‌ها و موضع کلان همخوانی دارد؟

وی گفت: مشخص است که خیر و هم در قانون اقدام راهبردی و هم سیاست‌های کلی نظام که کلیه‌ی تحریم‌ها را بیان کرده است، این موضوع مشخص است. همین‌طور ما نیاز به چندین ماه زمان داریم تا راستی‌آزمایی واقعی را در این زمینه انجام دهیم. دو تصویر از مذاکرات مطرح است که یک تصویر، تصویر واقعی هست و یک تصویر، تصویر ساختگی است.

دلیگانی تاکید کرد: تصویر واقعی این است که مذاکرات به نتیجه نرسیده و شکست خورده است. یکی از تحلیل‌ها سر انتشار صوت ظریف، همین مسئله شکست مذاکرات است. در واقع راجع به اصل موضوع که رفع تحریم‌ها هست، صحبت خاصی نشده است. این را نیز باید گفت که هیچ تفاوتی دولت ترامپ با دولت بایدن در اینگونه مسائل ایران، وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: یک تصویر ساختگی از مذاکرات در حال شکل‌دهی در جامعه ایران است و آن، این است که دائماً به نتیجه رسیدن و خوش‌بین بودن به مذاکرات، به جامعه القا می‌کنند و به نظر می‌رسد که این مسئله برای انتخابات پیش رو برنامه‌ریزی شده است. به عبارتی بنا دارند آن تصاویر دوقطبی‌سازی را در جامعه تقویت کنند و در زمان انتخابات از آن استفاده کنند. مسئله دیگر بزرگنمایی از دستاورد‌های مذاکرات است و در حالی که هنوز اتفاقی نیفتاده است و این به نفع منافع ملی ما نیست.

حاجی دلیگانی در ادامه با انتقاد از گره زدن هر چیزی در کشور به تحریم‌ها، گفت: مسئله بعدی اغراق در اثر تحریم‌ها در ایران است و حتی سلامت را نیز به آن گره می‌زنند. به عنوان مثال اگر تولید واکسن ستاد فرمان امام را متوقف نکرده و دست به دامان خارج نمی‌شدند، در حال حاضر پنج ماه جلوتر بودیم. همچنین همه مسائل مربوط به معیشت را نیز به بیرون گره می‌زنند. مانند بازار نابسامان مرغ.

وی گفت: البته به صورت کلی اثر تحریم‌ها صفر نیست، ولی اینقدری هم که آقایان اعلام می‌کنند، نیست. در حال حاضر نیز به دنبال این هستند که به هر نحوری باید مذاکرات انجام بگیرد. ما در مجلس طرحی را در دست تدوین داریم که دولت موظف می‌شود تمامی مذاکرات برجام و قبل و بعد از آن را شفاف کند و منتشر کنند. تا مردم بدانند که در این فضا چه اتفاقاتی افتاده است و نحوه دفاع ما در مقابل دیگران به چه نحوری می‌باشد.

وی در پایان اظهار کرد: مسئله دیگری که در حال انتقال به جامعه است، بحث تحریف در مقصر نشان دادن تحریم می‌باشد. در حال حاضر نیز به جای عذرخواهی به کار خود ادامه می‌دهند. تحریم‌ها دقیقاً از زمانی که فتنه ۸۸ رخ داد، به صورت جدی شروع شدند و دشمن از موضع ضعف ما استفاده فراوان کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین دولت بایدن و ترامپ وجود ندارد، گفت: باید همه مذاکرات حتی قبل از برجام شفاف شود تا مردم در جریان جزئیات و نحوه دفاع دیپلمات ها قرار گیرند.

* دیپلماسی محل برای مذاکره سر امنیت نیست

ما هشت سال با دولتی سر و کار داشتیم که شعار این دولت رفع تحریم‌ها با استفاده از مذاکرات بوده است. ایجاد دوگانه‌سازی در انتخابات نیز روشی است که در دو دوره گذشته مؤثر واقع شده است. به عبارتی با دوقطبی‌های کاذب رأی آورند. این نوع نگاه در ظاهر انتخاباتی بود، ولی در صوت اخیر آقای ظریف هم دیدیم که این مسئله ناشی از دیدگاه‌های متفاوت در حکمرانی هم هست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی انتشار صوت وزیر خارجه افزود: بعد از حواشی اخیر بر سر صوت پخش شده وزیر خارجه، بیشتر بر نقش مهم شهید سلیمانی بر تاریخ این کشور واقف شدیم.

وی تاکید کرد: تجریه نشان داده آقایان به دوگانه‌سازی علاقه دارند و در حال حاضر نیز به سراغ دوگانه‌ دیپلماسی و میدان رفته‌اند تا بتوانند در انتخابات کار خود را جلو برند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دیپلماسی مردان میدان بسیار قدرتمندتر از دیپلماسی آقایان دولتی است و دوقطبی اینجا وجود ندارد و قطب قدرتمند دیپلماسی مردان میدان حکمرانی می‌کند. زمانی که از دیپلماسی مردان میدان صحبت می‌کنیم از فرآیند دیپلماتیک هوشمند و جهان‌فهم صحبت می‌کنیم.

متفکر آزاد اظهار کرد: دیپلماسی آقایان بدین نحو است که آمریکایی‌ها یکسری امتیازاتی از ایران می‌گیرند و این راه، جاده برگشت ندارد. خیلی این مسئله را به ترامپ ربط می‌دهند. اما ترامپ چهره‌ عریان آمریکا بود، اما او بخشی از بازی سیاست‌ورزان آمریکایی‌ها بود و این قضیه با دولت بایدن قطعا ادامه خواهد یافت و روح حاکم بر نظام استکباری همین است.

وی گفت: آدرس منشأ تحریم‌ها اشتباه است. چه کسی دوست ندارد که تحریم‌ها برداشته شود؟ اما تحریم‌ها با التماس برداشته نخواهد شد. در صوت منتشره شده اخیر نیز مشخص شد که دیپلماسی محل عرض و فروش امنیت نیست. هر ملتی که امنیت خود را بر روی میز مذاکره قرار داد، باید منتظر روز‌های بدتری باشد. شهید سلیمانی به فهم عمیق خود نسبت به دیپلماسی جلوی این فروش امنیت را گرفت.

این نماینده مجلس افزود:دیپلماسی در بخش‌های مختلف وجود دارد و صرفاً در میز مذاکره یا میدان نیست و بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آنان استفاده از ظرفیت‌های تولید است. دیپلماسی باید همه دنیا را به جز رژیم اشغالگر قدس، فراگیرد. دیپلماسی فقط ارتباط با پنج کشور دنیا نیست. میزان ارتباط ما با کشور‌های همسایه و کشوری مثل عراق چقدر است؟

متفکر آزاد در ادامه با اشاره به ظرفیت های بسیار کشور گفت: این همه ظرفیت‌های گوناگون در داخل وجود دارد ولی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

 

 

وی اظهار داشت: ما تجربه خنثی‌سازی تحریم را در بحث بنزین داریم که می‌توانیم از تجربه آن در سایر بخش‌ها استفاده کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کشور تا زمانی که برای امتیازگیری شرطی شده است، هیچ راه گشایشی برای آن وجود ندارد.

وی گفت: اجازه ندهیم تعدادی قدرت و اقتدار ملت را فدا کنند تا خودشان به قدرت برسند. چرا آدرس غلط می‌دهیم؟ کنترل بازار در داخل اتفاق نیفتاد یا طرح مالیات بر مسکن‌های خالی اجرا نشد و... که همه این نشان می‌دهد ریشه مشکلات در داخل است نه خارج.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دیپلماسی محل مذاکره بر سر امنیت نیست، گفت: اگر این کار انجام شود، حمله نظامی کمترین است، اگر کسی این کار را کرد باید منتظر بدتر از این باشد. حاج قاسم با دیپلماسی خود جلوی این کار را گرفت.

این نماینده مجلس افزود: دیپلماسی یعنی همه دنیا رو ببینید نه فقط چند کشور. دشمن وقتی از شما مایوس می شود که بداند تحریم ها تاثیر ندارد تا زمانی که ما پالس بدهیم دشمن دست برنمی دارد.

وی با طرح این سوال که آیا گفتمان انقلاب اسلامی فرصت ساز است یا هزینه ساز؟ اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی فرصت ساز است. عمق استراتژیکی که دیپلماسی انقلاب برایمان به دست آورد با دیپلماسی معمولی به دست نمی آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول