اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل: حالا که بخش عمده آمریکایی‌ها واکسینه شدند امیدوارم واشنگتن مجوز صادرات واکسن را بدهد

صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت در حال حاضر بخش عمده‌ای از مردم آمریکا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و ابراز امیدواری کرد که واشنگتن مجوز صادرات واکسن را صادر کند.

مرکل: حالا که بخش عمده آمریکایی‌ها واکسینه شدند امیدوارم واشنگتن مجوز صادرات واکسن را بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنکلا مرکل» صدر اعظمآلمانروز شنبه از آمریکا خواست تا به صادرات واکسن‌های کرونای تولید شده در خاک خودبپردازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه سخنانش گفت: «در حال حاضر که بخش عمده‌ای از جمعیت آمریکا واکسینه شدند، امیدوارم که ما بتوانیم تبادل آزادانه عناصر (واکسن) را داشته و بازار واکسیناسیون را آزاد کنیم».

وی اضافه کرد کهاتحادیه اروپابخش بزرگی از دُزهای تولیدی در این اتحادیه را صادر کرده و این روند باید به قانون تبدیل شود.

مرکل که پس از دیدار با رهبران اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، مخالفت خود با درخواست از شرکت‌های دارویی برای صرفنظر کردن از مالکیت معنوی برای واکسن‌هایشان را ابراز داشت.

صدر اعظم آلمان گفت: «من فکر نمی‌کنم که چشم پوشی از حق امتیاز، راه حل تولید واکسن بیشتر برای مردم است به جای آن،‌ فکر می‌کنم که ما نیازمند خلاقیت و تقویت نوآوری شرکت‌ها هستیم و برای من، این موضوع شامل حمایت از حق امتیاز است».

رئیس بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا بر اهمیت تحریک نوآوری تاکید کرده و گفت که این نباید تضعیف شود به گونه‌ای که هیچگونه سازگاری برای گونه‌های جدید ویروس یافت نشود.

صدر اعظم آلمان اضافه کرد که واکسن، محصولی بسیار حساس بوده و افزود که شرکت‌ها پیشتر ظرفیت تولید خود را از طریق اعطا مجوز به دیگر شرکت‌ها، افزوده‌اند.

شرکت «بیون‌تک» که در تولید واکسن فایزر مشارکت داشته،‌ آلمانی است. فایزر نخستین واکسنی است که مجوزسازمان جهانی بهداشتبرای مصرف گسترده را کسب کرده است.

شرکت «کیوروک» دیگر شرکت آلمانی است که در آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن خود قرار داشته و منتظر مجوز تولید و توزیع واکسن خود در اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول