اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بیش از ۳ هزار فقره ثبت سفارش پرونده تولید در استان فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس عنوان کرد: ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار ثبت سفارش‌های پرونده این استان در زمینه تولید است.

بیش از ۳ هزار فقره ثبت سفارش پرونده تولید در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ایزدی بعد از ظهر امروز در اولین نشست کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ ثبت سفارش‌های پرونده استان فارس در زمینه تولید ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بود.

وی با اشاره به گردش های مالی سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۹ ثبت سفارش های پرونده استان فارس در زمینه تولید ۳ هزار و ۳۳۵ فقره با ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بوده و در زمینه بازرگانی به میزان یک هزارو ۷۹۵ فقره به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار است.

ایزدی به وجود ۳ هزار و ۶۰۹ نماد الکترونیک در این استان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه استان فارس در این رابطه رتبه سه کشوری را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به این که در سال گذشته شش جلسه کارگروه برگزار شده است، افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۹ موضوع مصوب شد که ۲۲ مورد این مصوبات به اجرا رسید و مابقی آن که در سطح ملی بوده در حال پیگیری و انجام است.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی و با اشاره به میزهای صادراتی کشورهای قطر،سوریهو عراق ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ به تعداد پنج میز ملی با هدف توسعه صادرات محصولاتی نظیر انجیر، شیرین بیان، تجهیزات مخابراتی، انواع اسانس و عرقیات ارائه شد.

وی افزود: در این راستا ۲۳ نمایشگاه در سطح ملی و بین المللی و با ۱۳ مجری نمایشگاهی در شیراز برگزار شد. 

لزوم شرکت در نمایشگاه جهانی "اکسپو" امارات

رئیس صمت فارس یکی از تاثیرات مثبت در صادرات استان فارس را شرکت در نمایشگاه جهانی" اکسپو" دانست و ادامه داد: این نمایشگاه هرپنج سال یکبار و به مدت ۶ ماه در کشورهای مختلف برگزار می شود که نقش مفیدی در ارائه فرهنگ، سنت، تاریخ و آداب و رسوم ایرانیان به خصوص استان فارس و شهر شیراز از طریق محصولات متنوع دارد.

ایزدی به برخی دیگر از فعالیت ها اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی فناوری اطلاعات، جلسات توجیهی و رفع ابهامات با حضور مدیران، تشکیل جلسات با اداره کل بازرسی در جهت ارائه عملکردها، گزارش هفتگی مناقصات از جمله اقدامات انجام شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه نتیجه گیری شد که به دلیل نزدیکی"اکسپو" به استان فارس این زمینه فراهم شود تا با کشورهایی مثل دبی، امارات و دیگر کشورها ارتباطخوبیبرقرار و تولیدات ایرانبه صورتچندرسانه ای و مکتوب به نمایش گذاشته شود.

از جمله نتایج این جلسه شناسایی خوشه های صادراتی و شرکت های توانمند، استفاده از ظرفیت ها خصوصا در زمینه خدمات فنی و مهندسی، کیفی سازی عرقیات گل و گیاه، افزایش اختیارات شبکه بانکی در ارزیابی عملکرد کارخانجات و تجهیزات مخابراتی برق و الکترونیک استان فارس بود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول