اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دسته‌بندی ۳۴۷ پروژه‌ اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی برای امسال در کرمان/پیشرفت ۴۳ درصدی پروژ‌ه‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۳۴۷ پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان برای سال ۱۴۰۰ با دستگاه‌های اجرایی استان دسته‌بندی کرده‌ایم که پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی دارند.

دسته‌بندی ۳۴۷ پروژه‌ اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی برای امسال در کرمان/پیشرفت ۴۳ درصدی پروژ‌ه‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهیاقتصاد مقاومتیاستان کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون۳۴۷ پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان برای سال ۱۴۰۰ با دستگاه‌های اجرایی استان دسته‌بندی کرده‌ایم که ۱۸ پروژه آن مربوط بهجهش تولیداست که پروژه‌های بزرگی هستند و از سال قبل به امسال منتقل شده‌اند و ادامه دارند و ۳۱ پروژه در بحث ملی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: تاکنون ۲۱۵ پروژه  اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار از سوی دستگاه‌های دولتی پیشنهاد شده که ۶۷ پروژه نیمه‌تمام مربوط به سال قبل به سال جاری منتقل شدند و ۱۴۷ پروژه جدید است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در حوزه دستگاه‌ها، ۲۳۹ پروژه اقتصاد مقاومتی داشتیم که از این تعداد ۱۴۵پروژه به اتمام رسیده و ۲۷ پروژه به‌نوعی تعیین تکلیف نشدند و امسال جزء پیشنهادات دستگاه‌ها هم قرار ندارند.

رودری بیان داشت: معین‌های توسعه اقتصادی استان تاکنون ۱۳۲پروژه را پیشنهاد داده‌اند که ۵۸ پروژه جدید و مابقی ادامه پروژه‌های سال قبل است.

رئیس سازمان مدیدیت و بر نامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: با عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصادی مقاومتی استان حدود ۹ هزار فرصت شغلی جدید برای استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران فرصت دارند تا برش اقتصاد مقاومتی را تا پایان اردیبهشت‌ماه ارائه دهند، ابراز داشت: مدیران تلاش کنند برش استانی پروژه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مربوط به هر وزارتخانه را در استان کرمان داشته باشیم.

رودری بیان داشت: حجم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از صفر تا صد اگر بخواهند اجرا شوند به بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارند که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد منابع مالی آنها تامین شده و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در حال حاضر حدود ۴۳ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۴۷ پروژه علاوه بر تامین مالی نیازمند به منابع سرمایه‌گذاری خارجی و ارزی است، گفت: دو هزار و ۲۸۰ میلیون دلار برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیاز داریم.

علی زینی‌وند استاندار کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه پیشنهاد پیوست فرهنگی برخی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی از سوی صدا و سیمای مرکز استان بود، اظهار داشت: پیشنهاد من بیشتر بر روی کارگروه شناسایی موانع فرهنگی بود و پیوست فرهنگی شاید بر روی برخی از طرح‌های اقتصادی مقاومتی نتوان پیاده کرد.

وی عنوان کرد: پنج معین اقتصادی شامل مس سرچشمه، گل‌گهر سیرجان، بنیاد مستضعفان، جهاد نصر و جهان‌فولاد سیرجان  که طرح اقتصادی برای سال جاری ارائه نکردند از نهادهای اصلی اقتصادی هستند و جزء معین‌های مهم اقتصادی استان محسوب می‌شوند و باید حتما به تکالیفی که قبول کرده‌اند عمل کنند.

زینی‌وند گفت: بنیاد مستضعفان کارهای خوب و تحولاتی در قلعه‌گنج تاکنون انجام داده است و باید کار آنها پاس داشته شود و اگر مشکلی هست باید آن مشکلات جمع‌آوری و به من گفته شود تا من در نشست با آقای فتاح مطرح و مشکلات را رفع کنیم.

استاندار کرمان در زمینه طرح‌های شرکت استراتوس در شهرستان رابر گفت: فرماندار رابر باید یک جمع‌بندی از این پروژه‌ها به دبیرخانه ستاد اقتصادی ارائه دهد و در آنجا جمع‌بندی صورت گیرد و نسبت به انجام پیشنهادات اقدام شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول