اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بازه پاسخگویی به استعلام‌های زیست‌محیطی در خراسان رضوی به ۱۰ روز کاهش یافت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: در سال حمایت از تولید و مانع‌زدایی‌ها، بازه پاسخگویی به استعلام‌های زیستی محیطی در استان به حداکثر تا ۱۰ روز کاری کاهش یافت.

بازه پاسخگویی به استعلام‌های زیست‌محیطی در خراسان رضوی به ۱۰ روز کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، تورج همتی در اولین نشست اعضای کمیته حمایت از تولید، توسعه پایدار و مانع زدایی  محیط‌زیست، با اشاره به‌ضرورت رفعموانع تولیدبر مبنای حفظ محیط‌زیست و توسعه پایدار اظهار کرد:  در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری و حمایت از تولید و مانع زدایی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی درزمینهٔ توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست لازم است مراحل صدور مجوزهای استقرار واحدهای صنعتی و بهبود شرایط کسب‌وکار در داخل شهرک‌های صنعتی استان تسهیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی  با اشاره به اینکه  طبق روال حاضر، هنگام استقرار واحدها در داخل شهرک‌های صنعتی از محیط‌زیست استعلامی دریافت نمی‌شود، افزود: در راستای تحقق شعار سال و با توجه به مصوبات هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، مباحث مرتبط با عدم تطابق و مغایرت واحدها و رعایت زون بندی‌ها و چیدمان صنایع نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان به‌عنوان متولی اصلی موضوع، تصمیم‌گیری و بررسی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پاسخ سریع به درخواست‌های واحدهای تولیدی و مراجعین، باید در سال جاری در اولویت باشد، ابراز کرد: از مصوبات این نشست، کاهش بازه پاسخگویی به استعلام‌های زیست‌محیطی در سراسر استان است که این مدت حداکثر باید ۱۰ روز کاری از زمان ثبت استعلام متقاضی بیشتر نباشد.
همتی به تدوین اقدامات مؤثر در حوزه‌های مختلف تخصصی حفاظت محیط‌زیست استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: با نگاهی به اقدامات پیشین و شناسایی نقاط قوت و ضعف ،تلاش برای برنامه‌ریزی آینده باهدف تحقق شعار مانع زدایی و حمایت از تولید و تقویت توانمندی‌های تخصصی  تهیه سند عملکرد این دستگاه در دستور کار قرارگرفته است.

وی یادآور شد: بسیاری از معضلات حوزه محیط‌زیست به دلیل مقایسه وضع موجود با شرایط مطلوب است، درحالی‌که برای برنامه‌ریزی مؤثر و دستیابی به محیط‌زیستی پایدار و سالم توجه به حوزه‌هایی که درگذشته مغفول مانده است یک ضرورت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول