اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شلیک هوایی گارد ساحلی لیبی به سوی قایق‌های ایتالیا

سخنگوی نیروی دریایی لیبی از شلیک‌های اخطار به چند قایق ماهیگیری ایتالیایی که غیر قانونی وارد آب‌های سرزمینی لیبی شده بودند، خبر داد.

شلیک هوایی گارد ساحلی لیبی به سوی قایق‌های ایتالیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی لیبی اعلام کرد که به سوی قایق‌های ماهیگیری ایتالیایی تنها تیر هشدار هوایی شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه «لیبایا ریویو» «مسعود ابراهیم» سخنگوی نیروی دریایی لیبی خبر شلیک مستقیم به سمت قایق‌های ماهیگیری ایتالیایی را رد کرد.  وی در توضیح این حادثه گفت: «ما به سوی متجاوزان به آبهای لیبی تیر هشدار هوایی شلیک کردیم. وقتی قایق‌های ماهیگیری وارد آبهای سرزمینی لیبی می‌شوند، گارد ساحلی سعی می‌کند از  ورود آنها جلوگیری کند.»

شبکه خبری «تی آر تی» نیز در این  زمینه نوشت که کاپیتان یکی از قایق‌های ماهیگیری در جریان این حادثه  از ناحیه بازو به شدتزخمیشده است. احزاب سیاسی و نمایندگان پارلمان ایتالیا نیز نسبت به این حادثه واکنش نشان داده و از زیر امور خارجه خواستند  در قبال این حادثه توضیح دهد.

«لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا روز جمعه گارد ساحلی لیبی را به دلیل شلیک گلوله به سوی ماهیگیران ایتالیایی محکوم کرد و به قایق‌های ایتالیایی در مورد عبور از آبهای خطرناک لیبی هشدار داد.

وزیر خارجه ایتالیا در این زمینه گفت: «در آن طرف دریا کشوری است که هنوز تنش در آن وجود دارد و خطرناک است. ما نه تنها ماه‌ها بلکه 10 سال است که نسبت رفتن به آنجا هشدار می‌دهیم.»

لیبی در سپتامبر گذشته نیز 18 ماهیگیر ایتالیایی را در آبهای سرزمینی لیبی دستگیر و آن‌ها را به ماهیگیری متهم کرد. این شهروندان ایتالیایی بیش از 100 روز در طرابلس در بازداشت بودند.

لیبی سالها مستعمره ایتالیا بود و این کشور جنایات فجیعی را در لیبی مرتکب شد. اشغالگران ایتالیایی در بدو هجوم به لیبی بیش از 20 هزار تن از مردم را کشتند و یک هزار تن از مجاهدان را به دار آویختند، زنان و کودکان بسیاری را مثله کرده و اعضای بسیاری ازخانوادهها، از زن و مرد،‌کودک، پسر و جوان را قتل عام نمودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول