اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیش از ۱۴۰ کشور دنیا از مزایای ارز دیجیتال بهره‌مندهستند/ کمبود برق داشته باشیم، استخراج متوقف می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بیش از ۱۴۰ کشور از مزایای ارز دیجیتال بهره مندهستند و بلاکچین می‌تواند به بهبود اقتصاد کشور و استان اصفهان یاری برساند.

بیش از ۱۴۰  کشور دنیا از مزایای ارز دیجیتال بهره‌مندهستند/ کمبود برق داشته باشیم، استخراج متوقف می‌شود

به گزارش فارس از فریدن، سید حسن قاضی‌عسکر عصر شنبه در مراسم کلنگ‌زنی مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان فریدن با اشاره به اینکه این مزرعه نخستین مزرعه استخراج رمز ارز در استان اصفهان گفت: در این شهرک علاوه بر فارم‌های بیت کوین، کارخانه تولید دستگاه‌های استخراج رمز ارز به همراه مرکز علمی کاربردی رمز ارز و استخر رمز ارز در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  ادامه داد: بیش از ۱۴۰ کشور از مزایای ارز دیجیتال بهره‌مند هستند و بلاکچین می‌تواند به بهبود اقتصاد کشور و استان اصفهان یاری برساند.

وی بیان کرد: ارز دیجیتال یک فناوری جدید است و با پیگیری‌های مدیریت استان اصفهان توانستیم بستر استفاده از رمزارز را در استان اصفهان فراهم کنیم؛ سعی در این داشتیم که حافظ هوای پاک مناطقی چون فریدن باشیم بنابراین سیاست مان بر آن شده که صنایع پاک را به این مناطق هدایت کنیم.

قاضی‌عسکر ادامه داد: این شهرک در فازهای بعدی به واسطه گرمای تولیدی از ماینرها می تواند گرمایش شهرک گلخانه‌ای شهر دامنه را تامین کند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت فناوری های جدید در توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی اقتصاد هوشمند اجتناب‌ناپذیر است و باید به فناوری‌هایی از جمله اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، بلاکچین و رمزارز نگاه ویژه‌ای داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به جمله‌ای از خود که عنوان کرده بود «ما اگر شب‌ها شمع هم روشن کردیم باید استخراج ارز دیجیتال‌ها را داشته باشیم»، تصریح کرد: این جمله به این منظور بیان شد که باید مصرف برق مدیریت شود و در کانال‌های درست مصرف شود و پرداخت یارانه‌های کور و غیر هدفمند بخش عمده‌ای از منابع کشور به‌صورت یارانه در حوزه برق هزینه می‌شود.

وی گفت: قیمت برق یارانه‌ای فقط ۱۰ درصد برق صادراتی است، لازم است این آگاه‌سازی در سطح جامعه انجام شود تا با کاهش مصرف انرژی، مردم اجازه دهند، این انرژی در صنایع با ارزش افزوده مصرف شود.

قاضی‌عسکر در خصوص تأمین برق مورد نیاز این شهرک با توجه به کمبود برق در فصل تابستان، گفت: مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که در ساعت پیک، جواب مصرف را می‌دهد یا موجب صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود یا هرگاه به پیک مصرفی رسیدیم مسؤولان اداره برق اولین نقطه‌ای که می‌توانند خاموشی را اعمال کنند این شهرک است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این مزرعه باعث شده که سرمایه‌گذاران بیشتری اشتیاق سرمایه‌گذاری در این منطقه را پیدا کنند، اظهار داشت: در پی این موضوع هستیم که یک کارخانه ساعت مچی را نیز در این شهرک داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در حمایت از صنایع پاک با قدرت پای کار هستیم، باید شهرک صنایع غذایی فریدن هم راه‌اندازی شود تا این‌گونه بتوانیم فرآوری بخشی از محصولات این منطقه را داشته باشیم.

سید تقی معین‌الدینی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی داران بیش از ۱۵ سال سابقه دارد اما استقبال سرمایه‌گذاران قرار نگرفته و پروژه استخراج رمز دیجیتال به عنوان اولین پروژه شهرک صنعتی داران تلقی می‌شود.

فرماندار فریدن یکی از مهمترین موانع سرمایه‌گذاری در این شهرک را عدم وجود دسترسی مناسب دانست و اظهار داشت: شهرک صنعتی داران علی‌رغم داشتن زیرساخت در محل شهرک، هنوز جاده دسترسی برای آن وجود ندارد.

وی یکی دیگر از موانع استقبال از شهرک صنعتی داران را آلاینده‌های متعدد در جوار این شهرک عنوان کرد و گفت: متأسفانه در جوار شهرک صنعتی فریدن محل دفن ۵۰ ساله زباله‌های شهرستان فریدن قرار دارد که چالش‌های متعددی را برای این شرکت صنعتی ایجاد کرده و امکان پذیرش صنایع غذایی را در این شهرک ناممکن ساخته است.

فرماندار فریدن نیاز کارخانه زباله‌سوز در این منطقه را یکی از مطالبات مردمی بیان کرد و اظهار داشت: بسیاری از درخواست‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک در حوزه صنایع غذایی است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول