اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

روایت شیرین یک روحانی از مسیر حفظ قرآن کریم/ همه چیز از صوت بلندگوی مسجد شروع شد

حافظ کل قرآن کریم گفت: از اینکه در خط قرآن فعالیت داشته و دارم خدا را شاکرم که به این بنده خادمی قرآن را داد و به شکرانه این نعمت سعی کردم مشوق خوبی برای جوانان باشم و در فضای مجازی نیز به تدریس و انتشار تفسیر موضوعی قرآن و روایات در گروه‌های مختلف می‌پردازم

روایت شیرین یک روحانی از  مسیر حفظ قرآن کریم/ همه چیز از صوت بلندگوی مسجد شروع شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، قرآن کریم به‌عنوان معجزه نبی مکرم اسلام (ص) و نسخه شفابخش بشریت بالاترین و برترین هدیه حضرت حق به جامعه بشری تا ابد خواهد بود.

انسان همواره نیاز به ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با خداوند دارد که این مهم بیشتر با قرائت نماز،  تلاوت قرآن کریم و مناجات رقم می‌خورد.کسی که با قرآن مأنوس شود جزو سعادتمندترین افراد در دنیا و آخرت است و همواره به گنج‌های بیکران قرآن کریم دسترسی دارد.

مقام‌ معظم رهبری بر انس با قرآن، تلاوت این کتاب الهی و تربیت حافظان تاکید دارند. در حال حاضر بسیاری از مراکز و‌ چهره‌های قرآنی در راستای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم در شهرستان کوهبنان مبادرت دارند.

در گذشته‌ی کوهبنان کلاس‌های قرآنی در مکتب‌خانه برگزار می‌شد و تا چند سال پیش اساتید این رشته به فعالیت مشغول بودند اما در حال حاضر به تعداد انگشتان دست هم کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به سبک مکتب‌خانه در کوهبنان فعال نیست.

حجت‌الاسلام یوسف محمودی‌صالح‌آبادی از جمله حافظان، قاریان و اساتید قرآن کریم است که سالیان متمادی در بخش طغرالجرد و شهر کوهبنان به تربیت قرآن‌آموزان مبادرت دارد.

این استاد قرآن کریم که اصالتا اهل روستای حسین‌آباد اسفندقه از توابع شهرستان جیرفت است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار کرد: از کودکی علاقه‌مند به قرائت قرآن بودم البته اوج علاقه از دوران دبیرستان شروع شد در شهر جیرفت به اتفاق یکی از فامیل‌ها اتاقی اجاره کردم و مشغول به تحصیل دبیرستان شدم چون علاقه بسیار زیادی به تلاوت‌های استاد عبدالباسط، منشاوی، سعیدمسلم و دیگر قاریان مطرح داشتم.

کیلومترها رکاب می‌زدم تا صوت قاری از بلندگوی مسجد را بشنوم

وی ادامه داد: با توجه به  اینکه امکانات صوتی و تصویری خیلی کم‌ بود و از محل سکونت هم تا مسجد فاصله نسبتا زیادی داشت، هر روز امکان رفتن به مسجد را نداشتیم، بنابراین برنامه‌ریزی مرتبی داشتم هر روز قبل از اذان مغرب سوار دوچرخه می‌شدم چند کیلومتر راه رکاب می‌زدم، درون کوچه مسجد گوشه‌ای می‌ایستادم که کاملا به بلندگوی مسجد مسلط باشم بتوانم تمام صوت قاری را گوش کنم و بعد از اتمام نماز جماعت هنگام برگشتن همان را برای خودم تمرین می‌کردم.

قاری قرآن تاکید کرد: یک روز که در همان مکان نشسته بودم و منتظر بودم بلندگوی مسجد روشن شود و تلاوت را گوش کنم شخصی که متوجه شده بود من هر روز در این مکان هستم سوء تفاهم برایش پیش آمده بود و به خیال این که من آنجا برای ایجاد مزاحمت حضور دارم مرا به باد کتک گرفت و یک دست کتک مفصل زد و من فرار کردم و هرگز به آن جا برنگشتم و این باعث شد که خانواده را تحت فشار گذاشتم و یک رادیوی کوچک بسیار قدیمی که از مرحوم خاله پدرم به ارث رسیده بود و با باطری کار می‌کرد به من دادند و کارم راحت شد هرشب از رادیو تلاوت‌ها را گوش و تمرین می‌کردم.

حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: از دوران راهنمایی شروع به حفظ قرآن کردم و بعد از دیپلم که وارد حوزه شدم 23 جزء از قرآن کریم را حفظ بودم.

این روحانی حافظ قرآن خاطرنشان کرد: رتبه‌ها و مقام‌های قرآنی فراوانی طی سالیان گذشته کسب کردم به گونه‌ای که در رشته حفظ 5 جزء و ۱۰ جزء و کسب مقام اول در  دبیرستان، حفظ کل مقام دوم شهرستان، حفظ کل، مسابقات ویژه طلاب مقام سوم حوزه، مسابقات سازمان تبلیغات اسلامی مقام چهارم شهرستان، حفظ کل مسابقات ارشاد مقام سوم استان، حفظ کل مسابقات اوقاف رتبه سوم و چهارم کشور در دو سال شرکت کردم.

قاری بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: در  مسابقات ترتیل رتبه سوم کشوری، رتبه اول استان و رتبه اول شهرستان کوهبنان را کسب کردم و در  مسابقات قرائت قرآن کریم موفق به کسب رتبه‌های اول شهرستان، اول استان،  سوم کشوری، پنجم بین‌المللی ویژه گروه‌های خاص در کشور مالزی شدم‌.

وی ابراز داشت: در مسابقات اذان هم موفق به کسب رتبه اول شهرستانی و چهارم استانی شدم البته در مرحله کشوری مسابقات اذان تاکنون شرکت نکردم.

محمودی‌صالح‌آبادی گفت: اساتید دوران دبیرستانم آقایان افشارمنش، ابراهیمی، محمودی، امیری‌ و اساتید‌ مراحل بعدی بزرگواران ابوالفضل صحت‌بخش، استاد ورزیده و استاد جلالی بودند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به‌علت مختصر بیماری آلرژی ریه و حنجره چند سالی‌ست که در مسابقات قرائت نتوانستم شرکت کنم.

فعالیت در فضای مجازی در حوزه تفسیر موضوعی قرآن کریم

حافظ کل قرآن کریم گفت: از اینکه در خط قرآن فعالیت داشته و دارم خدا را شاکرم که به این بنده خادمی قرآن را داد و به شکرانه این نعمت سعی کردم مشوق خوبی برای جوانان باشم و در فضای مجازی نیز به تدریس و انتشار تفسیر موضوعی قرآن و روایات در گروه‌های مختلف می‌پردازم خصوصا در ایام کرونا که تدریس حضوری امکانش نیست همچنین سعی می‌کنم هر زمان توفیق قرائت یافتم ثوابش را به روح مطهر حضرت امام (ره)، اموات و شهدا خصوصا سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی هدیه کنم.

وی به خاطره‌ای زیبا از شرکت در مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: اولین بار که در مسابقات بین‌المللی در تهران شرکت کردم زمانی که پشت جایگاه رفتم چشمم به جمعیت افتاد چند تن از اساتید مصری مانند مرحوم غلوش و استاد بصیونی و چند قاری مصری دیگر هم در جلوی جایگاه نشسته بودند و اساتید برجسته‌ای چون کریم منصوری، پرهیزگار و چندنفر دیگر هم از کشورمان بودند، اینها را که دیدم چنان استرسی بر من وارد شد که هرچه سوال قرآنی از من پرسیده شد، زبانم بند آمد و یک کلمه یادم نیامد.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: به همه خصوصا جوانان و نوجوانان توصیه می‌کنم همان‌گونه که امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند، الله الله والقرآن...اگر ما از عمق وجود صرف قربة الی‌الله با قرآن مانوس شویم تمام مشکلاتمان حل می‌شود، بدبختی جامعه امروزی ما همین است که از قرآن جداشده‌ایم و تمام مشکلاتمان این است که متاسفانه قرآن و تعالیم دینی در جامعه تدریس می‌شود ولی  کمتر به آن عمل می‌شود، قرآن را باید عمل کرد تا جامعه پیشرفت کند.

قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: از سال ۸۲ مسئول دفتر نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی منطقه پابدانا بودم فعالیت‌های قرآنی و همچنین مسئولیت دارالقران بسیج پابدانا هم به‌صورت پاره وقت بامن بود.

وی تاکید کرد: از سال ۹۰ با اداره اوقاف کوهبنان به‌عنوان مربی قرآن و داور مسابقات قرآن همکاری داشتم و طی  سال‌های متمادی با اداره آموزش و پرورش کوهبنان، مدارس، پایگاه‌های بسیج و حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان کوهبنان همکاری زیادی داشتم.

حافظ کل قرآن کریم بیان داشت: طی سالیان متمادی به‌عنوان قاری و مؤذن ویژه نماز جمعه و مراسمات اداری در شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد فعالیت داشتم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول