اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیشرفت ۹۰ درصدی دفن بهداشتی زباله در بابل

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران با اشاره به افتتاح اولین سلول دفن بهداشتی، زباله در بابل گفت: افتتاح سلول دفن بهداشتی در این شهرستان از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

پیشرفت ۹۰ درصدی دفن بهداشتی زباله در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دیار سرسبز مازندران از سویی به دریا و از سویی به جنگل منتهی می‌شود که با توجه به وضعیت ساماندهی زباله در هر گوشه از این طبیعت سرسبز با مخاطرات و معضلاتی همراه است.

در استان مازندران چندین دهه است که مشکل مدیریت پسماند وجود دارد، به طوری که از ۲۸ سایت دفن زباله هنوز در یکی از آنها دفن بهداشتی صورت نمی‌گیرد و شیرابه‌ها جنگل، آب و خاک را از بین برده است.

در راستای حل مشکلات زباله اقدامات مختلفی از سویی مسؤولان صورت گرفته که استان مازندران به ۹ منطقه تقسیم شده و این تقسیم‌بندی هم مبتنی بر راه حل های اندیشیده شده برای حل معضل است؛ از احداث کارخانه زباله‌سوز، کارخانه پسماند، راه‌اندازی سیستم تصفیه شیرابه زباله و اکنون هم سلول دفن بهداشتی زباله خبرخوبی بوده که باتوجه به شرایط بحرانی زباله دریچه امیدی را به روی مردم گشوده است.

پروژه  سلول دفن بهداشتی زباله در شهرستان قائمشهر گام مهمی بوده که در راستای رفع چالش چگونگی دفن بهداشتی زباله برداشته شده و در شهرستان بابل نیز این پیشرفت از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

محمد زرودی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران در ارتباط با حل معضل زباله در شهرستان قائمشهر، اظهار کرد: نخستین سلول دفن بهداشتی در مازندران در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که البته چهار سلول دفن بهداشتی مدنظر بوده که اولین سلول دفن بهداشتی افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این سلول دفن بهداشتی در نوع خود منحصر به فرد بوده است، افزود: در این سلول‌ها با به‌کارگیری تکنولوژی از نفوذ شیرابه به لایه‌های زیرین زمین جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران با بیان اینکه افتتاح سه سلول دفن بهداشتی دیگر در این شهرستان مدنظر است افزود: در صورت اندیشیده شدن تدابیر لازم  این سلول، قابلیت دفن بهداشتی ۴۰۰ تن زباله را به مدت هفت سال دارد که البته اگر مدیریت در مقصد اتفاق بیفتد این سلول دفن بهداشتی قابلیت دفن زباله تا ۱۲ سال را دارد.

این مسؤول به پیشرفت ۹۰ درصدی سلول دفن بهداشتی زباله در شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: زباله در این مکان تا هفت سال بدون اینکه آسیبی به طبیعت وارد کند دپو شود.

زرودی اظهار کرد: در شهرستان‌هایی که بحث ساخت زباله‌سوز در دستور کار قرار دارد باتوجه به سوزاندن زباله نیازی به ایجاد مراکز سلول دفن بهداشتی احساس نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دو خط پردازش ۲۵۰ تنی در مجموع با ظرفیت ۵۰۰ در دستور کار است  و در این زمینه قراردادها منعقد شده که پیمانکار از اواخر سال ۹۹ مشغول به ساخت خط پردازش ۵۰۰ تنی است که بخشی از تجهیزات وارد قائمشهر شده و تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از راه‌اندازی در ادامه روند مدیریت کمپوست شهرهای سوادکوه،سوادکوه شمالی، سیمرغ و قائمشهر پیگیری و ۶ یا ۷ مرکز دفن زباله در استان تعطیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که خط پردازش اواخر شهریور ماه راه‌اندازی شود که البته در این زمینه مشکلی در جذب منابع مالی نداریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول