اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فعالیت دومین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در مناطق محروم خاش

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: دومین کاروان سلامت این جمعیت در ماه مبارک رمضان در نخستین روز از هفته هلال احمر به مناطق محروم بخش مرکزی شهرستان خاش از جمله روستاهای کپرنشین و عشایری کم برخوردار برای ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و معیشتی اعزام شده است.

فعالیت دومین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در مناطق محروم خاش

جلال هاشمزهی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار کرد: دومین کاروان سلامت این جمعیت در ماه مبارک رمضان در نخستین روز از هفته هلال احمر به مناطق محروم بخش مرکزی شهرستان خاش از جمله روستاهای کپرنشین و عشایری کم برخوردار برای ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و معیشتی اعزام شده است.

وی افزود: کاروان سلامت هلال احمر با همکاری و مشارکت تیپ مستقل  ۲۸۸زرهی شهید سرتیپ سلیمان هاشم زهی با هدف ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت و امورات اجتماعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری در بین مردم روستاهای محروم و کپر نشین جهت ارائه خدمات حاضر می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش تصریح کرد: در این طرح یک پزشک متخصص،۲ پرستار ،۲ نسخه پیچ و ۱۰ نیروی داوطلب به صورت کاملا رایگان با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی به ارائه خدمات می‌پردازند.

جلال هاشمزهی خاطر نشان کرد: در این طرح ۱۱۲ نفر از ساکنان روستاها ویزیت و معاینه شدند و ۱۰۰ قلم دارو ،۵۰ بسته بهداشتی ، ۵۰ بسته سبد غذایی، ۱۰جلد کتابچه و بروشور آموزشی،  ۵۰ جفت کفش و البسه جمعا به ارزش ۴۸۰ میلیون ریال توزیع شد.

وی ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری‌ و مساعدت فرماندهی تیپ مستقل ۲۸۸ زرهی  خاش گفت: شعار هفته صلیب سرخ و هلال احمر امسال" یک قرن خدمات داوطلبانه، مقایسه نشدنی" عنوان شده که این شعار خود بیانگر اهمیت و جایگاه افرادی است که در این عرصه بصورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

هاشمزهی افزود: توزیع بسته های حمایتی معیشتی تحت عنوان طرح ملی همای رحمت، افتتاح دوخانه هلال در شهرستان های خاش و تفتان، فراخوان عضوگیری، اجرای طرح نیابت، برپایی محفل انس باقران،برپایی چادرهای سلامت، اجرای برنامه های فرهنگی و آغاز آموزش امداد و کمک های اولیه از جمله ویژه برنامه های مهم هفته هلال احمر در شهرستان های خاش و تفتان بشمار می‌رود.

این مسوول بیان کرد: ویژه برنامه های فراخوان اهدای خون سالم توسط کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران، توزیع بسته‌های غذایی و کمک‌های مومنانه ویژه ماه مبارک رمضان به خانواده‌های کم برخوردار و متاثر از کرونا و همچنین تجلیل از مربیان آموزشی و امدادگران برتر و داوطلبان نمونه طی هفته هلال احمر در شهرستان خاش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول