اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر نشر دارالحدیث: در ابتدای راه نمایشگاه مجازی کتاب هستیم

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث گفت: هنوز در ابتدای راه هستیم و باید برای تقویت نمایشگاه مجازی توسط ناشران و دست‌اندرکاران تلاش کنیم، اما می‌توان نمایشگاه مجازی را در طول سال برگزار کرد.

مدیر نشر دارالحدیث: در ابتدای راه نمایشگاه مجازی کتاب هستیم

محمدتقی سبحانی‌نیا مدیرعامل انتشارات دارالحدیث در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، درخصوص حضور برخی ناشران در نمایشگاه مجازی قرآن کریم اظهار داشت: طبیعتاً هر چقدر فضای آشنایی مردم به ویژه قشر علاقه‌مند به منابع قرآنی را بیشتر فراهم کنیم و همچنین زمینه دسترسی آن‌ها را بیشتر ایجاد کنیم، به نشر معارف قرآنی و معارف حدیث کمک کرده‌ایم که ارزشمند است.

وی با اشاره به این که باید بستر دسترسی مردم به منابع حاوی معارف قرآنی و حدیث را فراهم کنیم، تأکید کرد: امیدوارم راهکاری که برای عرضه کتاب در نظر گرفته شده مورد توجه مردم قرار گیرد و مردم هم از فرصت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند و به منابع مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه خوشبختانه شیوع بیماری کرونا فرصتی را ایجاد کرد تا ناشران با فضای مجازی و فروش مجازی بیشتر آشنا شوند و همین فرصت ان‌شاالله زمینه این را فراهم کند که بعد از اتمام بیماری کووید ۱۹ همچنان مردم با فضای مجازی آشنا باشند، توضیح داد: احتمالاً در آینده از طریق همین مسیر مردم کتاب مورد نظر خود را بشناسند و تهیه کنند و کتاب نیز برای آن‌ها ارسال شود.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث با بیان این که ناشران در چند سال اخیر به شدت آسیب دیده‌اند و مسئولان باید فکری برای آن کنند و باید به دنبال تقویت حوزه نشر باشیم، افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن فوق‌العاده ضروری بود و باید این کار انجام می‌شد تا مخاطبانی که در پی تهیه کتاب هستند، بتوانند به منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و از سویی دیگر ناشران بیش از این آسیب نبینند.

این ناشر در خصوص اهمیت نمایشگاه مجازی قرآن کریم برای مخاطبان عنوان کرد: این نمایشگاه برای مردم این امکان را فراهم می‌کند که بدون مسافرت کردن به پایتخت، بتوانند کتاب را از طریق فضای مجازی رویت کنند، بشناسند، بخرند و برای آن‌ها ارسال شود. طبیعتاً این امر برای مخاطبان قابل ارزش است از این رو که وقت و هزینه زیادی برای مسافرت صرف نمی‌کنند.

وی افزود: نمایشگاه حضوری قرآن خود فرصتی بود، افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند کتاب را از نزدیک می‌دیدند و با آن آشنا می‌شدند. اما اکنون باید بتوانیم آثار خود را به نحو مطلوبی در فضای مجازی معرفی کنیم تا وقتی فرد کتابی در حوزه اهل بیت (ع)، علوم قرآنی و... می‌خواهد آثار مختلفی در این زمینه در نمایشگاه مجازی قرآن معرفی شده تا مخاطب متوجه شود که این کتاب نیاز او را برطرف می‌کند یا خیر.

محمدتقی سبحانی‌نیا در پایان گفت: به هر حال ما هنوز در ابتدای راه هستیم و فکر می‌کنم باید برای تقویت نمایشگاه مجازی توسط ناشران و دست‌اندرکاران نمایشگاه فعالیت زیادی صورت گیرد تا ان‌شاالله در کنار نمایشگاه‌های حضوری و فیزیکی، به صورت مستمر و مداوم نمایشگاه‌های مجازی را نیز برگزار کنیم. در حقیقت نمایشگاه حضوری را می‌توان یکبار در سال اجرا کرد اما می‌توان به نحوی عمل کرد که نمایشگاه مجازی به صورت مستمر در طول سال برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول