اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

برگزاری ۱۲۳ رویداد آموزشی در حوزه مالکیت‌ فکری / گامی بلند در مسیر جهانی کردن اختراعات

یکی از حلقه‌های مفقوده در زنجیره توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و تبدیل آن‌ها به ثروت، زیرساخت‌های مطلوب مالکیت فکری است.

برگزاری ۱۲۳ رویداد آموزشی در حوزه مالکیت‌ فکری / گامی بلند در مسیر جهانی کردن اختراعات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ین موضوع، تنها در حفاظت ناکافی و سیستم‌های «IP» ضعیف خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بخش عمده‌ای از آن، به دلیل ناآگاهی محققان و مخترعان پیرامون لزوم حفاظت از دارایی‌های فکری و مزایا و منافع مرتبط با آن‌ها است. از همین رو، از همان بدو تأسیس کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های آموزشی و ترویجی را به‌عنوان یکی از رسالت‌های اصلی تعریف کرد.

این فعالیت‌ها که با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مالکیت فکری و مزایای آن انجام می شود، از سال 1397 و آغاز به کار آکادمی کانون پتنت معاونت علمی، شتاب بیشتری به خود گرفت. آکادمی به‌عنوان هسته آموزشی کانون پتنت، وظیفه شناسایی نیازهای مخاطبان این حوزه و تهیه محتواهای متناسب با نیازشان را بر عهده داشته است و با طراحی دوره‌های آموزشی کاربردی، تدوین سرفصل‌های مناسب، شناسایی اساتید باتجربه و تهیه و تدوین منابع و محتوای پشتیبان برای دوره‌های آموزشی، زمینه‌های افزایش آگاهی عمومی و تخصصی پیرامون موضوع مالکیت فکری را فراهم می‌کند. فعالیت‌های آکادمی کانون پتنت در سال 1399 و با وجود شیوع اپیدمی کووید-19، با قدرت ادامه یافت.

از همان زمان راه اندازی آکادمی کانون پتنت معاونت علمی، دامنه فعالیت‌های آن، از جنبه کمی و کیفی، با گسترش قابل توجهی همراه بود. این نهاد، در سال 98 موفق به برگزاری 57 دوره آموزشی شد که با افزایش 116 درصدی، در سال 99 به 123 مورد رسید. تعداد مخاطبان نیز، در حالی که در سال 98، در مجموع کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری، 1517 نفر از شانزده شهر ایران حضور داشتند، این آمار در سال 99، به 6350 نفر رسیده که حاکی از یک افزایش 319 درصدی است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول