اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از رایزنی محسن هاشمی برای رد صلاحیت شدگان تا درخواست برای تغییر قانون انتخابات

اعضای شورای شهر تهران امروز در صحن شورا توضیحاتی درباره رایزنی برای رد صلاحیت شدگان و تغییر قانون انتخابات ارائه دادند.

از رایزنی محسن هاشمی برای  رد صلاحیت شدگان تا درخواست برای تغییر قانون انتخابات

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، دویست و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تهران صبح امروز با حضور حداکثر اعضای شورای شهر برگزار شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای صحن امروز درباره برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اظهار داشت: کمتر از 40 روز دیگر به انتخابات مانده و جامعه منتظر دو پیام رونق و نشاط انتخاباتی است.

وی گفت: موضوع رد صلاحیت‌ها با توجه به رایزنی‌ها و شکایت‌ها و اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده برطرف نشده و تا کنون پاسخ قابل طرحی گرفته نشده است این در حالی بوده که صحبت‌هایی با مراجع مذکور شده ولی هنوز خبری در این زمینه نیست امیدوارم زمینه فضای مشارکت در انتخابات با تأیید صلاحیت دیدگاه‌های متفکر به ویژه در شورای شهر فراهم شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی از رسانه‌ها مانند صدا و سیما فضا را برای گفت‌وگوی جریان‌های متفاوت فراهم نکرده‌اند و باید از نخبگانی که به مشارکت فعال در انتخابات معتقدند درخواست کرد که مباحث عمیقی را جهت ایجاد شور و هیجان انتخاباتی در رسانه‌ها داشته باشند.

هاشمی همچنین از حضور شهرداری تهران در فضای مجازی تشکر کرد و گفت:‌ اگر این برنامه‌ها تداوم یابد در آستانه انتخابات باعث تغییر عملکرد مدیریت شهری می‌شود.

قانون انتخابات اصلاح شود

در ادامه مرتضی الویری، دیگر عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در واکنش به رد صلاحیت برخی اعضای شورای شهر گفت: امیدواریم روزی قانون اساسی و به تبع آن قانون انتخابات اصلاح شود و یا اگر بازنگری قانون اساسی ممکن نیست لااقل بحث نظارت استصوابی به همه‌پرسی گذاشته شود.

وی گفت: تقریباً 510 روز از فراگیری پاندمی کرونا  در جهان و 444 روز از شروع آن در ایران می‌گذرد، این بحران جهانی نشان داد که سیاست ها، رویه ها و پروتکل های اداره شهرها نیازمند بازنگری ساختاری و بنیادین است؛ بخصوص آنکه، سلامت شهری بُعد فراموش شده مدیریت شهرها است.

الویری گفت: پاندمی کرونا نشان داد؛ سیاست‌گذاری شهرها باید به سوی شهروندان سوق پیدا کند. سیاستی که از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری به طور جدی و موثر تعقیب و پیگیری شده است. 

وی بیان داشت:تعبیه سیاست های آرامسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و انسان محور از قبیل پیاده مداری، دوچرخه سواری، اداره ارزان تر شهر، کاهش و تعدیل پروژه های بزرگ مقیاسِ خودرو محور، از سرگیری پروژه های ناحیه و محله محور در شهرتهران همگی در راستای این سیاست بوده اند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: واقعیت این است که تحت هیچ شرایطی سیاست های خودرو محوری که جابجایی بیشتر را در پی دارد، در کلان شهری چون تهران دیگر قابل پیگیری و اجرا نیست. همچنین اداره شهرها بر مدار سیاست های پیشین منجر به کارایی و اثربخشی نخواهد شد.

هشدار درباره حضور دوباره سفیدبالک ها در تهران

در ادامه حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکر به مدیران شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی حتما به خاطر دارند که چهارسال پیش و زمانی که دوره پنجم مدیریت شهری فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از معضلات جدی شهر تهران در آستانه فصل تابستان سفیدبالک‌ها یا همان مگس‌های سفید بود. حشراتی که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بود.

وی افزود: نزدیک به سه سال است که دیگر در شهر تهران دیده نشدند. نه آمدن این حشرات به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان اشتباهات مدیریتی دوره گذشته دعوت‌شان کرد و با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند. رفع آن مشکل حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی پیرامون این موضوع بود و در نهایت با اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران این معضل حل شد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست دارم که امسال نیز این روند را ادامه دهند تا دوباره شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

نظری بیان داشت:همچنین همان‌طور که می‌دانید، امسال سالی کم بارش داشته‌ایم و طبیعی است که درپی آن، احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا نیز از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضاهای سبز اقدام کند.

وی افزود: انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود. متاسفانه بخشنامه قبلی که با پیگیری اینجانب و ابلاغ سازمان بوستان‌ها در شهر تهران اجرایی شده و در جریان آن کاشت چمن و دیگر گونه‌های غیربومی و پر مصرف آب در تهران ممنوع شده بود و متعاقب آن آبیاری در نیمه اول سال به ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح موکول شد، کمتر مورد توجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفته که لازم است امسال باتوجه به وضعیت کم‌آبی موجود، نظارت بیشتر و جدی‌تری در مورد اجرای آن صورت پذیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول