اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1400 کیلومتر شبکه توزیع برق کردستان تبدیل به کابل خودنگهدار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق استان کردستان با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان از ابتدای امسال تا کنون به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

1400 کیلومتر شبکه توزیع برق کردستان تبدیل به کابل خودنگهدار شد

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق استان کردستان با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۷۸۳ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در استان وجود دارد، عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون حدود یک‌ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه عظیم به صورت گسترده از ابتدای سال ۹۸ در استان کردستان آغاز شده که در مجموع تا کنون یک‌هزار و ۶۱۶ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

وی با عنوان اینکه براساس برنامه‌ریزی مدون تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه توزیع برق شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود، اذعان کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف توزیع برق به کابل خودنگهدار را ایجاد، ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز دانست.

حذف کامل سیم مسی از شبکه برق کامیاران

لهونیان خاطرنشان کرد: شهرستان کامیاران دارای ۳۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است که ۲۹۳ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ و مابقی در سال ‌98 به کابل خود نگهدار تبدیل شده و به عنوان اولین شهرستان استان، اکنون شبکه سیم مسی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون در مجموع یک‌هزار ۲۰۶ کیلومتر شبکه سیم مسی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۹۴ کیلومتر دیگر از این شبکه با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول