اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلفات انفجار بر یک مدرسه دخترانه در کابل به 50 کشته و 100 زخمی افزایش یافت

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که شمار تلفات حمله‌ مرگبار بر یک مدرسه دخترانه در غرب شهر کابل به بیش از ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی افزایش یافته است.

تلفات انفجار بر یک مدرسه دخترانه در کابل به 50 کشته و 100 زخمی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که شمار تلفات حمله‌ مرگبار بر یک مدرسه دخترانه  در  غرب شهر کابل به بیش از ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی افزایش یافته است.

«طارق آرین»، سخن‌گوی وزارت کشور گفته است که کشته‌شدگان دانش‌آموزان این مدرسه و ساکنان محل حادثه بوده‌اند.

آرین افزوده که این آمار نهایی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد. 

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت کشور تأکید کرد که این حمله توسط جنگ‌جویان گروه طالبان راه‌اندازی شده بود.

به گفته‌ وی، در حالی که مکان‌های آکادمیک مصونیت جنگی دارد، اما این گروه از این مناطق به عنوان اهرم فشار بر مردم و دولت افغانستان استفاده می‌کند.

طارق آرین گفته است که مشابه این حملات نشان می‌دهد که گروه طالبان مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد، اما به‌ صورت مستقیم در آن دست دارد.

 

او افزوده است: «طالبان برای برعهده گرفتن مسئولیت حملات تروریستی دو برنامه متفاوت دارند: اینان حمله به اماکن نظامی را مستقیما برعهده می‌گیرند و زیر بار پذیرفتن مسئولیت اماکن غیرنظامی نرفته و آن را انکار می‌کنند.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت کشور گفته که این حادثه ناشی از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده و انفجار دو حلقه مین تعبیه‌شده در منطقه انجام شده است.

به گفته‌ وی، خودرو بمب‌گذاری‌شده در هنگام خارج شدن دانش‌آموزان از مدرسه منفجر شده و لحظاتی پس از آن دو مین تعبیه‌شده نیز منفجر شده است.

فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است، گروه طالبان دست‌داشتن در این حادثه را رد کرده است.

این حمله با واکنش‌های گسترده‌ی داخلی و بین‌المللی به همراه بوده است. غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری و شماری از شخصیت‌های سیاسی کشور این حمله را محکوم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با ابراز مراتب انزجار از این اقدام تروریستی که افراد عادی خصوصا دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمله قرار داد، به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای مجروحان این اقدام تروریستی سلامتی مسئلت کرد.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول