اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اعلام رنگ بندی جدید کرونا در شهرستان‌های البرز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: وضعیت جدید رنگ بندی کرونا در مرکز استان البرز نارنجی ارزیابی شده است، همچنین شهرستان‌های طالقان و اشتهارد زرد رنگ هستند؛ در این میان فردیس همچنان قرمز است.

اعلام رنگ بندی جدید کرونا در شهرستان‌های البرز

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: خوشبختانه آمارها کمی کاهش پیدا کرده است و کرج از رنگ قرمز به نارنجی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه اعلام رنگ بندی کرونایی در مناطق مختلف پس از بررسی آمار بستری‌های مثبت و فوت شدگان اعلام خواهد شد، افزود: فردیس همچنان قرمز است و اشتهارد و طالقان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸۱ بیمار با علایم کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که این آمار از حداکثر بیماران تحت مراقبت پیک قبلی بیشتر است، شاید روند نزولی باشد اما تا سفید شدن شرایط کرونایی راه زیادی در پیش داریم.

وی با اشاره به تعطیلی صنوف و مشکلات اقتصادی که برای این قشر به وجود آمده است، اظهار کرد: با توجه به سیر نزولی بیماری، به مدت دو هفته در صورتی پروتکل‌ها به صورت کامل اجرا شود رسته‌های شغلی گروه دوم در شهرستان قرمز می‌توانند فعالیت کنند، اما اگر شرایط بهداشتی رعایت نشود برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

بابایی در بخش دیگری از فوت 24 البرز در روز گذشته خبر داد و افزود: آمار فوتی‌ها و بستری همچنان بالا است و امیدواریم شهروندان ممنوعیت ترددها را لحاظ کرده و به مسافرت نروند، صدور مجوز برای اشخاص نیست بلکه برای شرایط ویژه است که توسط فرمانداری‌ها صدور خواهد شد.

وی در خصوص ماندگاری کرونا روی سطوح، بیان کرد: ماندگاری ویروس روی سطوح متفاوت است، ویروس روی سطوح فلز عمر بیشتری دارد؛ در حال حاضر نگرانی برای ماندگاری سطوح در اماکنی همچون بیمارستان‌ها است که ویروس خیلی فعال باشد.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: انتقال ویروس از طریق تنفس و چشم ممکن می‌شود و انتظار داریم مردم با رعایت چند نکته بهداشتی خود را از مرض ویروس دور نگه دارند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول