اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولیانوف: گفت‌وگوهای برجامی بعد از 31 اردیبهشت با مخاطرات بیشتری همراه خواهد بود

نماینده روسیه در گفت‌وگوهای برجامی وین در اشاره به موعد توافق ایران و آژانس، بر حساسیت این تاریخ تاکید کرد و گفت، خوب است که همه شرکت‌کنندگان در این گفت‌وگوها این موضوع را درک کنند.

اولیانوف: گفت‌وگوهای برجامی بعد از 31 اردیبهشت با مخاطرات بیشتری همراه خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیأت این کشور در گفت‌وگوهای برجامی را برعهده دارد، به توییتی از «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  که به عنوان نماینده بروکسل در مذاکرات وین حاضر شده درباره عدم وجود ضرب الاجل در گفت‌وگوها واکنش نشان داد.

وی در توییتی نوشت: کاملاً درست است، انریکه عزیز. ضرب الاجلی وجود ندارد اما تاریخ هدف ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) وجود دارد. البته که می‌توانیم بعد از این تاریخ هم گفت‌وگوها را ادامه دهیم اما در آنصورت تردیدها و مخاطرات بیشتر خواهد بود. خوب است که همه مشارکت‌کنندگان در گفت‌و‌گوهای وین این موضوع را درک کنند.

مورا  پیشتر نوشته بود: «چهارمین دور از مذاکرات وین را برای احیای برجام برگزار کردیم. ضرب‌الأجلی وجود ندارد ولی به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده، فوریتی قطعی را احساس می‌کنم. زمان به نفع ما نیست. خوشحالم که می‌بینم تمام نمایندگان از جمله ایران و آمریکا می‌گویند که همین احساس را دارند».

دیروز (شنبه) رسانه ژاپنی «ان‌اچ‌کِی» گزارش داد «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای برجامی وین روز جمعه به این رسانه گفته ممکن است ایران تمدید همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در زمینه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای خود در نظر بگیرد.

عراقچی به خبرنگار ان‌اچ‌کی در این خصوص گفت ایران امیدوار است پیشرفت کافی (در وین) حاصل شود تا به تمدید (توافق با آژانس) نیازی نباشد. وی افزود اما اگر نیاز شود، ایران در زمان مناسب تمدید را در نظر خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، تصور می‌شود که عراقچی و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار روز پنجشنبه خود در مقر آژانس در وین در این خصوص گفت‌وگو کرده‌اند.

پیشتر «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد واشنگتن بتواند به تفاهمی در مذاکرات وین دست پیدا کند تا بتوان توافق فنی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه جاری میلادی منقضی می‌شود را تمدید کرد. 

اخیراً پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «بلومبرگ» هم گزارش داد قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای با ایران را تا پیش از اواخر مه، قبل از موعد پایان توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احیا کنند.

بلومبرگ با اشاره به تایید این مسئله از سوی دو مقام اروپایی که در میانجیگری روند گفت‌وگوها در وین مشارکت دارند و به دلیل حساسیت این گفت‌وگوها نخواستند نامشان فاش شود، هدف گذاری شدن این تاریخ را تایید کرد و به نقل از آن‌ها افزود گرچه ایران و آمریکا در مسیر توافق پیشرفت کرده‌اند، همچنان راه زیادی تا رسیدن به تفاهم باقی است. طبق این گزارش، با نزدیک شدن به ۲۲ مه (اول خرداد) گفت‌وگوها فوریت یافته است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول