اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

صادرات ۳۳۲ میلیون دلار کالا از سمنان به ۴۹ کشور جهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات ۳۳۲ میلیون دلار کالا از این استان به ۴۹ کشور جهان خبر داد.

صادرات ۳۳۲ میلیون دلار کالا از سمنان به ۴۹ کشور جهان

علی تشنه‌دل به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: میزان هدف‌گذاری انجام‌شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برای ارزش صادرات کالاها به ۱۵ کشور همسایه در استان، ۷۹ میلیون دلار بوده است که با نگاهی به عملکرد صادرات استان در سال گذشته، شاهد تحقق ۴۲۰ درصدی این هدف‌گذاری در استان هستیم.

وی افزود: در یک سال گذشته، بیش از ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۳۲ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸، از نظر ارزش ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این میزان صادرات توسط ۹۳ شرکت در استان صورت گرفته که متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان یک هزار و ۲۴۸ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸ دارای رشد ۴۰ درصدی است.

وی ادامه داد: طی این مدت کالاهای از قبیل شمش سرب تصفیه‌شده، سود سوزآور، کربنات دی‌سدیم، محصولات یک‌بار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، سیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس‌شویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی‌شده، سیمان، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات و ... به ۴۹ کشور جهان مانند عراق، ترکیه، هند، ارمنستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اکراین، ویتنام، آذربایجان و ... صادر شده است.

تشنه‌دل اظهار کرد: در یک سال گذشته، در حدود ۱۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۶۶ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین‌آلات نانوایی و شیرینی‌پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی‌نشده یا شانه‌نزده، اجزای قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، القاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و ... است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی در استان چهار هزار و ۲۰۰ دلار است، اظهار کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از ۲۰ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول