اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ابتکار بچه بسیجی‌های پرندی؛ منوی رنگارنگ سحری برای نیازمندان

جمعی از بچه‌های با صفای بسیجی در شهر پرند در ماه مبارک رمضان با راه اندازی پویش مردمی، با توزیع ظروف یکبار مصرف غذا بین خانواده‌ها و دریافت غذاهای متنوع از آنها ، سفره رنگارنگی برای سحری نیازمندان پهن کرده‌اند.

ابتکار بچه بسیجی‌های پرندی؛ منوی رنگارنگ سحری  برای نیازمندان

گروه جامعه خبرگزاری فارس- عشق خدمت به همنوع که باشد، جا و مکان و پول داشتن و بی پولی نمی‌شناسد؛ بلکه ابتکار و خلاقیت و شور جوانی در بسیاری مسائل گره گشاست.

جمعی از بچه‌های با صفای بسیجی در شهر پرند دست به ابتکار زده و با راه اندازی پویش«همدلی شبیه علی علیه السلام» در شبهای پر برکت ماه رمضان به یاری نیازمندان شتافتند. 

تلفن را که جواب داد؛ خیلی سریع رفت دنبال اصل قضیه و با همان شور و حال جوانی شروع به توضیح دادن کار خیرشان کرد.

 پیمان مهرابی، مسؤول واحد سازندگی پایگاه شهید مسعود علی محمدی مسجد امام حسین (ع) محله ایمان شهر پرند در این باره بیان داشت: این طرح از اول ماه رمضان کلید خورد. مشارکت مردم در این طرح از خانواده‌ای ۳ پرس غذا  تا ۷۰ پرس بوده است.

تلاش کردیم بسته به توان مردم این حرکت انجام بشود و حرکت را محدود نکردیم. «پویش همدلی شبیه علی علیه السلام؛ شما غذا بپزید، ما توزیع کنیم.»است.غذاهای مورد نظر برای توزیع خورشت قیمه، خورشت قورمه سبزی ، برنج و مرغ ، عدس پلو و لوبیا پلو است.
 

مهرابی جوان مخلص بسیجی که حالا از شاد کردن دل خانواده‌های بی بضاعت شهر خود خوشحال و مسرور است، ادامه داد: مهم برای ما این بود که مردم فرهنگ اطعام در ماه مبارک رمضان را داشته باشند، اما به شکلی دیگر. نیت دیگر این حرکت این بود که مردم از توان و استعداد خود برای خود مردم استفاده کنند نه اینکه توسط پول‌ آنها صورت گیرد.

چون اعتقاد داریم که مدیریت خوبی در قبال پولها در برخی کارها انجام نمی‌شود و معتقدیم پولها پولها باید نیازهای ریشه‌ای مردم را حل کند که این مهم امکان دارد و ما راهکارش را داریم.

نیت دوم این بود که خواستیم این غذاها به دست خود مردم طبخ شود که این تاثیر معنوی و محبت خانواده‌ها در غذاها تاثیر داشته باشد. 

توزیع این غذاها توسط افرادی از بچه‌های بسیج انجام شد؛ به طوری که تعدادی خودروهای خود را در اختیار ما قرار می‌دهند که کار پخش غذاها صورت بگیرد. ما هر شب از ساعت 21:30 کار جمع آوری غذاها را شروع می‌کنیم تا حدود 22:30 کار جمع آوری به طول می‌انجامد و از آن ساعت به بعد بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع می‌شود. 

ما این غذاها را برای وعده سحری مردم در نظر گرفتیم؛ چون اعتقاد داریم وعده افطار را با مردم با غذاهای سبک تری مثل نان و پنیر و ... می‌توانند بگذرانند، ولی وعده سحر، وعده مهمتری به شما می‌رود و حتما باید یک غذای با کیفیت و گرم طبخ شود؛ چون قرار است یک روز را همراه با فعالیت بگذرانند.

غذاها توسط خانواده‌ها بسته بندی می‌شود و ما بصورت بسته بندی تحویل می‌گرفتیم چون بخاطر مسائل بهداشتی گفتیم ظرف‌های غذا زیاد دست به دست نشود. بعضی از خانواده‌ها که توان طبخ غذا را نداشتند و دوست داشتند در این طرح شرکت کنند پول واریز می‌کردند و ما پول را در اختیار خانواده دیگر قرار می‌دادیم ‌که غذا را طبخ کنند.

ما اعتقاد داشتیم که حتی پولها را نباید به رستورانها و تهیه غذاها بدهیم چون آنها بیشتر بخاطر دریافت پول غذا را طبخ می‌کنند و این‌کار از تاثیر معنوی کار کم‌ می‌کند.
 

همه این کارها توسط خود مردم و با توان خودشان صورت گرفت و ما فقط کار را مدیریت کردیم تا غذاها به دست افراد تحت پوشش برسد. هدف ما از این کار سنت سازی بین مردم بود که برای انجام کار خیر حتما نباید پول داشته باشی؛ فقط ببین چه کاری از دستت بر میاید.
 

ما ان شاءالله این حرکت را در بعد از ماه رمضان فقط برای یک روز خاص ادامه خواهیم داد 

و مشارکت کم مردم برای ما در این طرح زیاد مهم نیست بلکه استمرار این حرکت حتی کم نیز مهم است.

 ان شاءالله فاز بعد این پویش به شکلی دیگر در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. خلاصه کلام اینکه ما کارمان را طی تحقیق و پژوهش و نیاز سنجی مردم شروع کردیم و غذا دادن به مردم هدف ما نیست، بلکه برای  بارور کردن استعداد مردم برای خود مردم انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول