اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش رئیس شورای شهر به شائبه تخریب داخلی اصلاح‌طلبان/ برخی برای تسویه حساب به هیأت نظارت گزارش دادند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنان به عنوان نماینده کاندیداهایی که در معرض این بررسی هستند از اعضای این هیأت که مسؤولیت بسیار خطیری را بر دوش دارند درخواست و انتظار داریم در روند بررسی مراقب و مواظب گزارشات بعضاً کذب و غیرواقعی باشند.

واکنش رئیس شورای شهر به شائبه تخریب داخلی اصلاح‌طلبان/ برخی برای تسویه حساب به هیأت نظارت گزارش دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: امید دارم ورود به عید فطر به تمام معنا ورودی مبارک باشد که همراه با یک ماه بندگی به درگاه خدا است، ورود به جشن عید باید برگرفته از نشاط و شادابی باشد.

آب، دغدغه اول همه مردم استان اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آب و جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود یکی از مسائلی است که همچنان در شهر اصفهان مورد توجه و دل‌نگرانی بوده که به عنوان مطالبه‌ای عمومی از طرف همه مردم اصفهان مطرح است، افزود: این مطالبه به حق و فراگیر باید همچنان ادامه داشته باشد، باید توجه داشته باشیم این مطالبه عمومی همه مردم استان اصفهان صرفاً به عنوان مطالبه مردم شرق اصفهان تقلیل پیدا نکند؛ امروز دغدغه اول همه مردم استان اصفهان آب و جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود است.

وی ادامه داد: آب از موضوعاتی است که همه مردم استان اصفهان دغدغه‌مندانه پیگیر آن هستند و نسبت به آن اتفاق نظر دارند، باید این درخواست دنبال شود و طرح‌های مصوبی که در زمینه تأمین آب شرب و کشاورزی وجود دارد با سرعت بیشتری دنبال شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم در این رابطه با مطالبه‌ای به حق است، خاطرنشان کرد: البته در این شرایط خاص در کنار مطالبه‌گری باید صرفه‌جویی در مصرف آب موجود توسط همه مردم استان اصفهان مورد توجه قرار گیرد، با فرض اینکه تصمیمی در رابطه با جاری شدن زاینده‌رود گرفته شود و حتی در شرایط آب‌سالی صرفه‌جویی در مصرف آب از مقوله‌های قابل توجه است که نباید هیچ وقت از قلم بیفتد.

انتقاد رئیس شورا از گزارشات صدا و سیما

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پخش گزارشاتی در سیمای شهر اصفهان در چند هفته گذشته گفت: دو هفته پیش گزارشی در رابطه با اینکه تعدادی از زنبورهای عسل در اثر غفلت شهرداری اصفهان معدوم شدند و به جهت سمپاشی درختان در اطراف کندوهای عسل این زنبورها از بین رفتند، البته به جواب‌هایی که در این رابطه داده شد کمتر پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: در هفته جاری هم به مسأله‌ خیابان جانبازان حدفاصل بین شهرداری منطقه ۷ و شهرداری دولت‌آباد پرداخته شد که چندین سال است شهرداری اصفهان درگیر آن است و اقدامات خوبی در رابطه با آن انجام گرفته است، احداث این خیابان تأثیرات قابل توجهی برای مردم شهر دولت‌آباد دارد و شهرداری و شورای شهر دولت‌آباد هم بخشی از این مسیر را آزادسازی و احداث کرده‌اند و منتظر اقدام شهرداری اصفهان در این زمینه هستند.

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: این مسأله همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده است، در کنار آن تقاطع غیرهمسطحی در حال احداث است و بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان باید هزینه شود که کلنگ‌زنی پروژه انجام گرفته و به سرعت پیش می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ای کاش مدیران در شهر دولت‌آباد همه مسائل را در یک صفحه و در کنار هم ببینند و خدمات مدیریت شهری اصفهان در آن محدوده نادیده گرفته نشود، در گزارش پخش شده از صدا و سیما به این موضوع به طور گسترده پرداخته شد و یک طرفه بدون اینکه مدیران شهری اصفهان حضور داشته داشته باشند مصاحبه‌ای با شهردار و رئیس شورای شهر دولت‌آباد و بخشی از مردم انجام گرفت و پخش شد.

وی افزود: اگر مردم از اقدامات و وظایفی که مدیریت شهری در این رابطه خواهد داشت اطلاع پیدا نکنند می‌تواند از مصادیق تخریب مدیریت شهری اصفهان باشد، از مدیران صدا و سیما درخواست دارم در رابطه با موارد این چنینی که دوطرفه است گزارش دوطرفه پخش شود که اگر انتقادی هست اقدامات انجام گرفته هم برای مردم مطرح شود، امید دارم چنین اتفاقی در آینده صورت بگیرد.

تذکر رئیس شورا به شهرداران مناطق ۱۵ گانه اصفهان

نصراصفهانی در ادامه با بیان اینکه شهرداران مناطق ۱۵ گانه با پرونده‌هایی مواجه می‌شوند که تخلفاتی در آن‌ها صورت گرفته است و باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده و در آن کمیسیون تعیین تکلیف شود که هیچ گریزی هم از آن نیست، اذعان کرد: هر اتفاق ساختمانی که در شهر اصفهان صورت می‌گیرد یا باید منطبق بر پروانه دریافتی باشد یا در صورت عدم انطباق حتماً باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ مسأله آن حل شود، بعضاً ساختمان‌هایی داریم که از ریشه و اثاث بدون پروانه ساخته شده است و باید این تعیین تکلیف در کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین مطرح کرد: این تبدیل به یک روند در شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه شده است که هر پرونده‌ای که بخواهد به کمیسیون ماده ۱۰۰ فرستاده شود دنبال هستند اول توافقی را با مالک انجام داده و بعد پرونده به کمیسیون فرستاده شود، اگر این اقدام حق و در راستای دفاع از حقوق شهر و عموم مردم باشد این رویه می‌تواند یک رویه بسیار غلط باشد؛ همه در این رابطه دقت داشته باشند تا زحمات و خدمات شهرداران در مناطق مختلف مخدوش نشود و به سمتی نرویم که برداشت و تلقی این باشد که اقداماتی غیرقانونی بدون مصوبات شورا در مناطق در حال انجام است.

هیأت عالی نظارت استان مراقب گزارشات کذب باشند

وی با اشاره به قرار داشتن در روزها و ساعات پایانی بررسی صلاحیت‌ها در هیأت عالی نظارت استان عنوان کرد: همچنان به عنوان نماینده کاندیداهایی که در معرض این بررسی هستند از اعضای این هیأت که مسؤولیت بسیار خطیری را بر دوش دارند درخواست و انتظار داریم در روند بررسی مراقب و مواظب گزارشات بعضاً کذب و غیرواقعی که احتمالاً با اهداف سیاسی، تسویه حساب‌های شخصی یا ترس از به خطر افتادن منافع مالی و اقتصادی گزارش‌دهندگان و بدون ارائه اسناد متقن، موثق و قابل اتکا ارائه شده باشند.

نصراصفهانی تأکید کرد: در این روزهایی که در سوگ مولای عدالت پیشگان امام علی(ع) به سر می‌بریم از اعضای هیأت عالی نظارت استان درخواست دارم حافظ منافع افراد سالم، پاکدست و دلسوز که فلسفه حضورشان در انتخابات و در این عرصه چیزی جز خدمت به شهر و شهروندان نیست، باشند تا با حفظ آبروی آن‌ها زمینه رقابتی توأم با رفاقت و با هدف بسط مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات فراهم شود و اجازه دهیم مردم فهیم اصفهان با انگیزه بالا نسبت به انتخاب افراد مورد نظرشان اقدام کنند.

انجام ۶۴ پروژه در سال ۹۹ در منطقه ۱۰ شهرداری

حمید شهبازی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» گفت: در سال ۹۹ تعداد ۶۴ پروژه در حوزه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و شهرسازی در تعهد منطقه ۱۰ بود که همه این پروژه‌های پیش‌بینی شده در سال ۹۹ انجام شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: فرهنگسرای استاد شریعت در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر و زیربنا ۱۸۰۰ متر در محله حصه جنوبی در ابتدای خیابان رئیسی با هزینه ۷ میلیارد تومانی جهت احداث و آزادسازی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، یک طبقه آن به فرهنگسرای عمومی جهت ارائه برنامه‌های فرهنگی و یک طبقه هم به انجمن‌ها، نهادها و ثمن‌های فعال در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در این محله اختصاص می‌یابد.

شهبازی با اشاره به کلنگ‌زنی فاز اول خیابان اطشاران توضیح داد: این خیابان با طول ۳۰۰ مترمربع و عرض ۳۶ مترمربع در ورودی محله اطشاران احداث خواهد شد که هزینه احداث و آزادسازی آن ۳۴ میلیارد تومان است.

واکنش عضو شورا به تغییر کاربری پهنه‌ای موسوم به کارخانه لوله در کوه قائمیه

پورمحمد شریعتی‌نیا عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه شورا با اشاره گرانی خودروهای داخلی مطرح کرد: اخیراً در میان دولت و خودروسازان جدال و گفت‌وگو در رابطه با تعیین قیمت خودرو مطرح است، بعضاً کلیپ‌هایی هم در فضای مجازی پخش می‌شود که همین خودروهای داخلی در کشورهای همسایه با یک پنجم قیمت داهلی به فروش می‌رسد که اولاً این گزارشات باید تأیید یا تکذیب شود که در صورت تأیید علت آن باید توضیح داده شود.

وی تصریح کرد: چیزی که مورد نگرانی مردم شده این است که خودروسازان با افزایش ۹ درصدی قیمت خودرو مخالفت کرده و خواهان افزایش بیشتر قیمت خودرو هستند.

شریعتی‌نیا در ادامه گفت: وقتی دولت و نظام برای حفظ اشتغال و همچنین تعادل قیمت خودروهای داخلی و خارجی عوارض سنگین گمرکی می‌بندد همین انتظار است که خودروسازان داخلی به جای آن که وقت خود را به مطالعه و پژوهش برای بالا بردن کیفیت و ایمنی خودروهای تولیدی بگذارند وقتشان را صرف چانه‌زنی برای بالا بردن قیمت محصولات بی‌کیفیت می‌گذارند و جان و سلامتی مشتریان خود را در درجه دوم و سوم قرار می‌دهند.

شیرین طغیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان هم در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: منابع طبیعی شهرها ثروت‌های بی‌بدیل و غیرقابل جبرانی هستند که باید به مثابه روح و جان شهرها از آن‌ها محافظت کرد، این منابع گاهی به صورت رودخانه‌ای مانند زاینده‌رود، گاهی مانند پهنه‌ای کوهستانی مثل کوه صفه، کوه قائمیه و کوه نخودی و زمانی مانند جنگلی سبز مانند منطقه ناژوان است که علاوه بر ابعاد زیست محیطی از نظر ابعاد هویتی هم بسیار حائز اهمیت هستند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در رابطه با تغییر کاربری پهنه‌ای موسوم به کارخانه لوله در کوه قائمیه با ۲۶ هکتار مساحت از کاربری جنگل کاری و پارک طبیعی به کاربری مسکونی از مسؤولان مربوطه سؤال کرد: چگونه شورای عالی معماری و شهرسازی که مصوبات خود را در رابطه با گذر آقا نورالله نجفی به دلیل اهمیت این بافت تاریخی باطل می‌کند نسبت به این پهنه اکولوژی که ارزش‌های طبیعی، هویتی و حتی تاریخی آن کمتر از بافت‌های تاریخی نیست این گونه بی‌مهری می‌کند.

طغیانی در پایان از شهردار اصفهان و رئیس شورای شهر خواست که قبل از وقوع اتفاقی ناخوشایند مانع از این تغییر کاربری شوند.

رضا امینی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه شورا یاد شهدای عزیز خصوصاً شهدای حوزه سلامت را گرامی داشت و ابراز کرد: از بزرگترین مصادیق حق‌الناس در این شرایط خاص، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که تعدادی افراد با بی‌مهری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، امیدوارم با رعایت از سوی مردم عزیز شاهد کاهش حداکثری خسارات ناشی از این ویروس منحوس باشیم.

وی با اشاره به فوت یکی از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان مجید ملک‌زاده اصفهانی فرزند مرحوم استاد مهدی ملک‌زاده اصفهانی پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران در اثر بیماری کرونا ابرازامیدواری کرد با انجام وظایف قانونی از سوی بخش‌های مرتبط دولت و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی عموم مردم عزیز شاهد کاهش خسارات این بیماری نحس و خطرناک باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول