اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ادارات فاقد تأییدیه آسانسور در سمنان به تخلفات اداری معرفی می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در صورت دریافت نکردن تأییدیه آسانسور تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

ادارات فاقد تأییدیه آسانسور در سمنان به تخلفات اداری معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا شریفی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای استاندارد استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در صورت دریافت نکردن تأییدیه آسانسور تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی استان سمنان نسبت به اخذ تأیید استاندارد آسانسور اقدام نمی‌کنند که در صورت بروز هرگونه خسارت جانی و مالی، مسؤولیت و متولی مشکلات به وجود آمده برعهده خود دستگاه‌های اجرایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: اجرای طرح استانداردسازی به معنای واقعی در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه شود و ارائه خدمات با محوریت کیفیت و استاندارد موردتوجه باشد.

شریفی‌نژاد گفت: حداکثر تا پایان شهریور امسال دستگاه‌های اجرایی فاقد تأییدیه آسانسور فرصت دارند، تأییدیه را دریافت کنند و در غیر این صورت، آسانسور غیراستاندارد مُهروموم شده و مدیر متخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

وی افزود: ایمنی و استفاده از ابزار کار استاندارد مقدم بر هر کاری است و باید پیمانکاران و واحدهای تولیدی و صنعتی همواره برای بروز رسانی ابزار کار در تلاش باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین برای توسعه و رونق‌بخش تولید، صنعت و عمرانی ضروری است و مدیران دولتی و خصوصی باید نسبت به کیفیت در ارائه خدمات حساس باشند.

شریفی‌نژاد اظهار کرد: توجه به اصل ۲۴ اقتصاد مقاومتی در ارتباط با اهمیت استاندارد در تولید کالا و ارائه خدمات محور انجام امور باشد.

آسانسور مجتمع‌های ‌مسکونی و تجاری استانداردسازی شود

عباس رستمی، مدیرکل استاندارد استان سمنان نیز در این جلسه گفت: در سال ۱۳۹۹ افزون بر ۶۰۰ تأییدیه آسانسور از سوی اداره کل استاندارد استان سمنان صادر شد.

وی افزود: شهروندان نسبت به استانداردسازی آسانسور در مجتمع‌های مسکونی و تجاری اقدام کنند و در صورت اجرا نشدن دستورالعمل‌های مربوط به کیفیت‌بخشی آسانسور، مسؤولیت خسارت‌های احتمالی بر عهده مدیر و مالک مجتمع مسکونی و تجاری است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان بابیان اینکه هزینه استانداردسازی آسانسور در استان سمنان ۳۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، افزود: در جلسه امروز مصوب شد تا دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی تا پایان شهریور امسال نسبت به استانداردسازی آسانسور ادارات اقدام کنند و در صورت انجام نشدن این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی متخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

رستمی بیان کرد: ۹۶۰ نوع کالا مشمول استاندارد اجباری است و اداره کل استاندارد از زمان فرایند تولید کالا و نحوه توزیع و فروش، نظارت‌ها را در دستور کار دارد.

وی بابیان اینکه اداره کل استاندارد استان سمنان در سال گذشته مجوز استاندارد ۱۶ نوع کالا را صادر کرد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۹ نازل سوخت و بیش از ۱۵۰ نازل CNG در استان سمنان از سوی اداره کل استاندارد در سال ۹۹ مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول