اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

به وقت واکسیناسیون کرونا در رفسنجان؛ از صحنه‌های مهربانی تا دعای خیر سالمندان

تزریق واکسن کرونا به سالمندان در رفسنجان چند روزی است که در سالن مرتضوی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده و ادامه دارد.

به وقت واکسیناسیون کرونا در رفسنجان؛ از صحنه‌های مهربانی تا دعای خیر سالمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سالن مرتضوی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان محل تزریق واکسن سالمندان انتخاب شده است و چند روزی‌ست که تزریقات در حال انجام است.

محوطه بیرونی این سالن ورزشی شلوغ است گویا جمعیت سالمند این شهرستان خیلی بالاست چراکه چندروی‌ست که تزیق واکسن انجام می‌شود و هنوز شاهد این خیل جمعیت هستیم.

تزریق واکسن کرونا به سالمندان ناتوان داخل خودرو

 پیرزن‌ها و پیرمردها مرتب در صف مانند کودک گوش به حرف فرزندان و نوه‌ها ایستاده‌اند.درب ورودی سالن ناگهان تجمع شد اما پس از مدتی مسؤول انتظامات کارت‌های ملی را تحویل گرفت و تعدادی صندلی آوردند که پدران و مادران روی آن بنشینند، امروز امروز کمی هوا آلوده بود و خنکای بهاری تن انسان را می‌لرزاند و البته تن ضعیف سالمندان تحمل این سردی را نداشت.مادری در این بین به پسرش گفت « مادر سرد است، بیا برویم داخل» اما هنوز مسؤول انتظامات نامش را صدا نزده بود و نوبتش نشده بود، نشست و صبر کرد.

  بعضی پدر و مادرهای پیر توان راه رفتن ندارند و پرستاران تزریق را داخل خودرو انجام می‌دهند، یک نفر خانمی که مسئول تزریق است با سعه صدر و مهربانی بدون آنکه اخمی بر ابرو بیاورد خودش را به خودروهای پارک‌شده داخل محوطه و حتی درب بیرونی می‌رساند و تزریق انجام می‌داد، نه یک بار، دوبار، سه بار بلکه چندین بار چشمم به او بود که رفت و آمد داشت تا به سالمندان ناتوان واکسن تزریق کند.

تکریم سالمندان به معنای واقعی

شلوغ است و همه می‌خواهند بروند داخل، مسن هستند و کم‌حوصله، کارکنان بهداشت با مهربانی صندلی‌های داخل محوطه را افزایش می‌دهند تا جمعیت از آنها استفاده کنند و مجبور نباشند بایستند، کمی آن‌طرف‌تر یکی از کارکنان بهداشت را می‌بینم که پیرزنی را روی ویلچر گذاشته و از سالن به بیرون می‌برد.چقدر این سالمندان محترمند و چقدر این رفتارها زیبا.

اما پدران و مادران سالخورده انواع و اقسام بیماری‌ها را هم دارند؛ یکی آسم دارد، دیگری فشارخون بالا، یکی بیماری قلبی دارد و بانوی دیگری عمل قلب کرده است.

یکی از آقایانی که همراه مادرش آمده بود و خودش حدود ۵۰ سال سن داشت هم مرتب می‌گفت «خدارا شکر که واکسن تولید شد و خاطرمان آسوده».

 موضوع دیگری که جلب توجه کرد، همراهی‌کردن فرزندان و نوه‌ها با پدران، پدربزرگ‌ها و مادران و مادربزرگ‌ها بود، روزی پدرو مادرها بچه‌ها را برای واکسن می‌بردند مراکز بهداشت و امروز روزی است که فرزندان و اگر به‌دلیل مشغله نتوانستند، نوه‌ها دست پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را گرفته‌اند و آورده‌اند که واکسن بزنند.

خانم نظری از پرستاران مهربانی است که کار تزریق را انجام می‌دهد او پس از هر تزریق از پدران و مادران التماس دعا دارد و می‌گوید با دل پاکتان برای عاقبت بخیری ما دعا کنید و پیرزن‌ها و پیرمردها هم دعاگوی تلاشگران عرصه سلامت.

  سالن بزرگ و دارای تهویه مناسب، دو درب بزرگ هم باز است و پنجره‌ها را هم باز گذاشتند که تهویه به خوبی انجام شود.

 نظم مثالی‌زدنی در تزریق واکسن داخل سالن را می‌ستاییم و به دست‌اندرکاران بهداشت شهرستان رفسنجان خداقوت می‌گوییم.

گزارش از؛ زهرا بمی

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول