اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توزیع 170بسته کمک معیشتی در طرح ضیافت همدلی گچساران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: از محل درآمد موقوفات این اداره در ماه مبارک رمضان 170 بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

توزیع 170بسته کمک معیشتی در طرح ضیافت همدلی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ابراهیم قاسمی در حاشیه توزیع بسته های معیشتی در طرح ضیافت همدلی اظهار کرد: از محل موقوفات درآمدزا  این اداره در ماه مبارک رمضان 170 بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان این شهرستان  توزیع شد.

وی  ارزش این بسته های معیشتی را 150 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد : این بسته های معیشتی از محل در آمد موقوفات تهیه و در  بین ساکنان مناطق همجوار بقاع متبرکه و مساجد دارای موقوفه شهرستان توزیع شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچسارانعنوان کرد: هر یک از این بسته های  معیشتی شامل ماکارونی،رب گوجه فرنگی، سویا،مایع دست شویی، قند، روغن و پودر رختشویی بوده است.

قاسمی  در ادامه ابراز کرد: همچنین در راستای تداوم کمک های مومنانه به مستمندان  در طرح جهادی شهید قاسم سلیمانی با شعار راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین 120 بسته مواد غذایی به ارزش 160میلیون ریال در بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

 وی ابراز کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفات در این شهرستان توزیع شده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران  با بیان اینکه  بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی و بهداشتی در قالب طرح  ضیافت و همدلی توزیع شد، گفت: شهرستان گچساران دارای 38 موقوفه است که از این تعداد 23 موقوفه درآمدزا  که شامل ۸۷ رقبه بوده که از این تعداد ۷۶باب تجاری، ۹باب منزل مسکونی و یک مورد زراعی است.

قاسمی گفت: مسجد شهیدان شهر دوگنبدان با ۳۲ موقوفه تجاری، مسجد صاحب الزمان (عج) ۱۶ رقبه و امام صادق (ع) ۱۳ رقبه تجاری از بزرگترین موقوفه های درآمدزای گچساران هستند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون  موقوفات با کارکرد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک یار مردم هستند.

 قاسمی با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا تاکنون موقوفات نقش اساسی را ایفا کردند، گفت: قبل از شیوع کرونا در بقاع متبرکه از جمله بقعه متبرکه بی بی حکمیه خاتون (س) 500 نفر امرا معاش می شدند  اما با شیوع ویروس کرونا تمامی کسب و کار در جوار این بقعه متبرکه تعطیل شد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عنوان کرد: کمک رسانی به نیازمندان، حقوق روحانیون از همین درآمد موقوفات تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان گچساران دارای خیران زیادی است، خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران رتبه اول را در زمینه وقف موقوفات منفعتی را در استان دارد.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول