اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ورودی‌های بوشهر از بعدازظهر سه‌شنبه بسته می‌شود

استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به واسطه جابه جایی جمعیتی تمام ورودی‌های استان از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت بعد از ظهر تمام محورهای ورودی استان بسته می‌شود.

ورودی‌های بوشهر از بعدازظهر سه‌شنبه بسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: در اجرای این مصوبه هیچ رنگ بندی مد نظر نیست و انتظار می‌رود این مصوبه با همکاری فرمانداران و فرماندهان نیروی انتظامی با قوت اجرا و اجازه هیچ ترددی داده نشود.

استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به واسطه جابه جایی جمعیتی تمام ورودی‌های استان از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت بعد از ظهر تمام محورهای ورودی استان بسته می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس تمام کارمندانی که خارج از بوشهر زندگی می‌کنند و محل کار آنها در مرکز استان است به غیر از نیروهای انتظامی و نظامی و برخی مشاغل حساس مانند آتشنشانی روز چهارشنبه دور کار باشند و لازم نیست در محل کار خود حاضر شوند.

گراوند اضافه کرد: عبور از پیک چهارم و آغاز روند کاهشی ابتلا و بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی محقق شده و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه یابد.

وی با تقدیر از دولت و عملکرد مثبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تزریق واکسن ادامه داد: کار واکسیناسیون به خوبی در حال انجام است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی در راستای تامین زیرساخت‌های لازم از جمله فضا برای انجام واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

گراوند گفت: انتظار می‌رود نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود و اصناف در این راستا نیز همکاری لازم را داشته باشند تا مجبور به تعطیلی دو هفته‌ای آنها نباشیم.

وی تاکید کرد: هنر این نیست که همه واحدهای صنفی را در راستای کنترل بیماری تعطیل کرد بلکه منطقی این است واحدی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند تعطیل شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

گراوند اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات عید فطر انتظار می‌رود شهرستان‌های زرد از جمله عسلویه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این روزها و محدود کردن دید و بازدیدها اقدام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا فرماندار شهرستان‌های عسلویه و دیر با استفاده از توان بزرگان و شیوخ از هرگونه دید و بازدید به مناسبت عید فطر جلوگیری شود چون تجربه ثابت کرده است تغییر رنگ در این شرایط خیلی سریع و به یک باره انجام می‌شود.

استاندار بوشهر در خصوص شناورهای سفاری و صیادی نیز گفت: شناورهایی که خدمه آنها هندی هستند آن دسته از خدمه‌هایی که با مجوز در استان بوده و ترددی نداشته‌اند به شرطی که تغییر نکنند مشکلی برای حضور آنها وجود ندارد اما اگر جابه جایی صورت گرفت باید این افراد دو هفته با هزینه خود در قرنطینه بمانند و تنها با تائید دانشگاه علوم پزشکی و تست مجدد از آنها امکان انجام کار دارند.

وی تاکید کرد: همچنین شناورهای بومی که به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد دارند نیز این افراد به محض بازگشت باید تست شوند و حتی اگر نتیجه منفی بود باز هم باید به مدت یک هفته در خانه قرنطینه و بعد از انجام تست دوباره در صورت منفی بودن اجازه فعالیت پیدا می‌کنند.

گراوند همچنین بر تشکیل کارگروه نظارتی در خصوص تشدید نظارت‌های بهداشتی در بانکها تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول