اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکسن کوو پارس از چهارشنبه در مازندران تزریق می‌شود/ثبت‌نام خانواده معاون بهداشتی در کارآزمایی بالینی مرحله سوم کووپارس

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: واکسن کووپارس از چهارشبنه برای هزار و 200 داوطلب مازندران تزریق می‌شود.

واکسن کوو پارس از  چهارشنبه در مازندران تزریق می‌شود/ثبت‌نام خانواده معاون بهداشتی در کارآزمایی بالینی مرحله سوم کووپارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری قاسم اویس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران درباره برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن کووپارس محصول مشترک ایران و کوبا در استان مازندران، اظهار کرد: سامانه برای ثبت‌نام داوطلبان طراحی شده است و از روز سه‌شنبه افتتاحیه رسمی برای دریافت واکسن مشترک ایران و کوبا آغاز می‌شود.

وی با اعلام اینکه در چهار شهر ساری، قائمشهر، جویبار و میاندورود این واکسن تزریق می‌شود، گفت: ثبت‌نام برای دریافت واکسن در سامانه پزشک خانواده و سایتی با این عنوان راه‌اندازی شده انجام می‌شود.

اویس اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ نفر برای این واکسن ثبت‌نام کردند، ما در رده پذیرش داوطلبان جز استان‌های آخر هستیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه افرادی که واکسن دریافت می‌کنند،نیاز به قرنطینه ندارند،گفت: افراد از زمانی که واکسن دریافت می‌کنند در مدت ۶ ماه تحت نظر قرار دارند، سه مرحله آزمایش از افراد گرفته می‌شود.

وی در ارتباط با واکنش‌های این واکسن گفت: هر دارویی یک عارضه‌ای دارد و واکسن هم از این قاعده مستثنی نیست،عوارض عمومی واکسن‌های که در استان تزریق شده تب و بدن درد بوده، کوفتگی و خستگی بوده است، انتظار است افراد در ارتباط با عوارض هوشمندانه‌تر مطرح شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: این کارآزمایی در کوبا انجام شده است در ایران هم دو مرحله کارآزمایی انجام شده است، عوارض ناشی از تزریق این واکسن در کوبا بسیار ناچیز بوده است.

وی با اعلام اینکه این واکسن برای افراد ۱۸ تا ۸۰ سال قابل تزریق است، گفت: در صورتی که این واکسن در کشور عملیاتی شود وابستگی ما در دنیا کاهش می‌دهد و از طرفی زمینه کنترل سریع‌تر بیماری کرونا فراهم می‌شود.

اویس در ادامه از ثبت‌نام خانواده خودش برای تزریق واکسن کووپارس خبر داد و درباره واکسن‌خواری، گفت: هیچ مدیری در استان مازندران خارج از پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده واکسن دریافت نکردند.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این بودکه پروتکل را رعایت کنیم سعی کردیم خودمان جز آخرین نفراتی باشیم که واکسن دریافت کرده‌ایم و با وجود اینکه بر اساس پروتکل‌ها می‌توانستیم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم اما افتخار ما این است که بنده و معاونان ما واکسن دریافت نکردیم و در کارزآمایی بالینی کوا پارس ثبت‌نام کردیم.

اویس درباره استفاده از ماسک پس از تزریق واکسن، گفت: استفاده از ماسک باید تا زمانی که نتایج کامل تزریق‌ها مشخص نشده است تداوم داشته باشد.

وی درباره شرایط دریافت واکسن کووپارس،گفت: افرادی ۱۸ تا ۸۰ سال که داری بیماری کنترل شده هستند می‌توانند برای تزریق واکسن‌ها اقدام کنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۵۸ هزار نفر جمعیت بالای ۸۰ سال در استان مازندران داریم، گفت: ۵۰ هزار نفر این واکسن را دریافت کردند، برای این گروه‌های سنی واکسن در اختیار است و در همه شهرستان‌ها مرکز تجمعی را به این منظور انتخاب کردیم.

وی درباره واکسن اتباع بیگانه،گفت: در صورتی که سازمان‌های بهداشت جهانی اعتبارات لازم برای تزریق واکسن را پرداخت کنند نسبت به تزریق آن اقدام می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول