اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

شهبانی: خلاف جریان بازار نقش‌هایم را انتخاب می کنم/ گله از زمان پخش «نفس بکش زمین»

بازیگر «نفس بکش زمین» می‌گوید پیشنهاد بازی در نقش محیط‌بان را در این مجموعه نمایشی پذیرفت چراکه این نقش پُر از احساس و برایش جدید بود.

شهبانی: خلاف جریان بازار نقش‌هایم را انتخاب می کنم/ گله از زمان پخش «نفس بکش زمین»

محمدرضا شهبانی نوری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در مجموعه نمایشی «نفس بکش زمین» به کارگردانی احسان سید جوادی ایفای نقش کرده است، درباره چگونگی ورود به عرصه بازیگری در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: اولین فیلمی که در آن حضور داشتم «شهردار مدرسه» به کارگردانی باقر خسروی نام داشت و بعد از آن در سریال «فکر پلید» به کارگردانی محسن شاه‌محمدی نقش نوجوانی دانیال حکیمی را بازی کردم. سومین کاری که در آن حضور داشتم نیز فیلم سینمایی «درخت گلابیِ» داریوش مهرجویی بود.

وی ادامه داد: من در دوران نوجوانی در بیشتر کارها به عنوان نقش اول حضور داشتم و در آن دوران اتفاقات خوبی برایم رخ داد. بعد از سینمایی «درخت گلابی» در پروژه «عشق طاهر» به کارگردانی محمدعلی نجفی حضور پیدا و بسیار تلاش کردم تفاوت در بازیگری را پیاده کنم چیزی که کشور ما در آن دچار مشکل است.

بازیگر «درخت گلابی» تاکید کرد: در حقیقت من از حسین طلایی معلم مدرسه‌ای که در آنجا تحصیل می‌کردم، الفبای بازیگری را یاد گرفتم و ایشان من را به پروژه «شهردار مدرسه» معرفی کرد.

شهبانی نوری با اشاره به اینکه در همه دنیا بازیگران نوجوان پسر به یک سنی می‌رسند که دیگر مشخص نیست جوان هستند نا نوجوان، اظهار کرد: برای بازیگران نوجوان پسر یک بی‌هویتی خاصی به وجود می‌آید و ممکن است فیلم‌های خاصی به این سن از بازیگران پسر نیاز داشته باشند. بر همین اساس برخی از دوستان مانند وحید شیخ‌زاده، مهدی باقربیگی، شاهد احمدلو، حامد کلاهداری و...در این دوران وارد فضای دیگری شدند اما من تلاش کردم این مرز را بشکنم.

وی افزود: من نزدیک 2 تا سه سال به دلایل مختلف افسردگی گرفتم و کار نکردم اما با کمک خانواده بلند شدم و به تحصیل در این زمینه ادامه دادم. پس از این چندین فیلم کوتاه ساختم و در چند اثر نیز به عنوان بازیگر حضور پیدا کردم اما امیدوارم حضور پُررنگتری در عرصه بازیگری داشته باشم.

بازیگر «شهردار مدرسه» در پاسخ به این پرسش که چگونه به مجموعه نمایشی «نفس بکش زمین» پیوست، خاطرنشان کرد: من و احسان سید جوادی کارگردان این مجموعه نمایشی از دوستان قدیمی هم بودیم تا اینکه برای بازی در نقش علی نوروزی که یکی از محیط بانان بود احسان سید جوادی با من تماس گرفت و من قبول کردم.  بدین شکل همکاری ما در پروژه
«نفس بکش زمین» شروع شد.

شهبانی نوری ادامه داد: پیشنهاد بازی در نقش محیط‌بان را در این مجموعه نمایشی پذیرفتم چراکه همیشه تلاش کردم برخلاف جریان بازار نقش‌هایم را انتخاب کنم. همچنین در حال حاضر فکر می‌کنم احساس در زندگی از بین رفته است و همه وابسته به حساب و کتاب شده‌اند اما این نقش پُر از احساس و برای من جدید بود.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط‌زیست باید همیشه دغدغه افراد باشد و برای آن بکوشند، عنوان کرد: باید فرهنگسازی درباره حفظ محیط‌زیست در رسانه‌ها جدی گرفته شود چراکه کارکرد رسانه آموزش است و خاصیت آگاهی بخشی و هنری دارد.

بازیگر «نفس بکش زمین» با گلایه از زمان پخش این مجموعه نمایشی تاکید کرد: من از زمان نامنظم پخش این مجموعه نمایشی اصلا راضی نبودم چه بسا اینکه برای «نفس بکش زمین» بازپخشی نیز در نظر گرفته نشده بود.

شهبانی نوری در پایان درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر یک فیلمنامه در دانشگاه صداوسیما تصویب شده است که اگر خدا بخواهد با حمایت دوستان این فیلم را بسازم. موضوع این فیلم درباره امام رضا (ع) است و در زمان امروز می‌گذرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول