اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شناسایی آقای کلاهبردار در لباس کارمند رسمی بانک!

فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای که به بهانه گرفتن وام های کلان با معرفی خود به عنوان کارمند رسمی بانک و جعل اسناد ملکی سوژه‌های خود به عنوان ضمانت دریافت وام، از آن ها کلاهبرداری می کرد خبر داد.

شناسایی آقای کلاهبردار در لباس کارمند رسمی بانک!

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری از کلانتری ۴۶ دهقان ویلا به پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز باین کرد: در بررسی جزئیات این پرونده محرز شد که متهم خود را کارمند رسمی شعب یکی از بانک‌ها در استان البرز معرفی کرده و با شگرد تهیه وام با گرفتن ودیعه و اسناد و مدارک ملکی آن‌ها به بهانه ضمانت برای دریافت وام، اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود کرده است.

این فرمانده انتظامی اظهار کرد: بلافاصله موضوع پیگیری و در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد که وی به دلیل داشتن چهره موجه متهم، به وی اعتماد کرده و اقدام به پرداخت وجه و نیز تحویل اسناد مالکیت املاک خود به متهم کرده، لذا اقدامات پلیسی گسترده برای یافتن ردی از وی آغاز و در نهایت در یک اقدام غافلگیرانه در یکی از شهرهای استان البرز دستگیر شد.

محمدیان افزود: متهم پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۴ نفر به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اذعان داشت که پس از دریافت پول و اسناد ملکی از شکات به بهانه دریافت وام‌های کلان، از اسناد آن‌ها سوء استفاده کرده و در ادامه با اسناد جعلی اقدام به معامله باغ و ویلا در شمال کشور کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که متهم به همراه پرونده به دادسرا منتقل و با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد، اظهار کرد: عدم پایبندی برخی افراد به پی جویی‌های قانونی از قبیل گرفتن وام در چهارچوب قانون و با توجه به شگرد برخی از کلاهبرداران و اعتماد عموم مردم نسبت به ظاهر افراد که ممکن است با ظاهری موجه و با خوش صحبتی باعث اغفال آنان شوند، شاهد سوء استفاده افراد شیاد در این موارد هستیم که لزوم توجه به توصیه و هشدارهای پلیسی عامل مهمی در کاهش جرایم از جمله کلاهبرداری است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول