اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کمک پزشکی ریاض، راه نفت عربستان به هند را دوباره باز کرد

درحالی که اختلافات نفتی هند و عربستان سبب شده بود تا خرید دهلی نو از ریاض تا یک سوم کاهش یابد و این کشور به نفت ایران متمایل شود، اما کمک های پزشکی عربستان به هند سبب شد تا این کشور بار دیگر روال قبلی خرید نفت از ریاض را ازسربگیرد.

کمک پزشکی ریاض، راه نفت عربستان به هند را دوباره باز کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل فارس، کشورهای تولیدکننده نفت خام، اوپک با هم پیمانانش شان با هدف تقویت قیمت نفت، تولید خود را کاهش دادند و چندین بار در مسیر بازگرداندن تولید به سطح قبل، از این تصمیم منصرف و باز هم به کاهش تولید ادامه دادند.

 در این میان، عربستان، بیش از همه کشورها، تولید خود را پایین آورد و این اقدام عصبانیت دهلی نو که سومین واردکننده و مصرف کننده نفت جهان هست را به دنبال داشت.

وزیر نفت هند در این رابطه گفته بود: « تصمیم تولیدکنندگان بزرگ نفت برای ادامه کاهش تولید درحالی که قیمت ها افزایش یافته است، می‌تواند بهبود ناشی از مصرف در برخی از کشورها را تهدید کند. » (جزئیات بیشتر)

* شروع دعوای هند و عربستان

وزیر نفت هند بارها از اوپک پلاس خواست تا تولیدش را افزایش دهد و از عربستان انتقاد کرد. این روند به دعواهای لفظی میان وزیر نفت دو کشور کشیده شد.(جزئیات بیشتر)

ریاض هم دهلی نو را به استفاده از ذخایر نفتی که در زمان قیمت نفت پر کرده بود ارجاع داد.

در نهایت هند تصمیم گرفت تا واردات نفت از عربستان را تا یک سوم کاهش دهد و از وابستگی خود به نفت غرب آسیا بکاهد.(جزئیات بیشتر)

هند از پالایشگاه های خود خواست تا منابع تامین نفت خود را متنوع سازند تا از وابستگی به نفت غرب آسیا کاسته شود و واردات نفت از عربستان کم شود. این پالایشگاه ها در ماه می، خرید نفت خود را بیش از یک سوم کم کردند. (جزئیات بیشتر)

* ایران و ونزوئلا جایگزین نفت عربستان

راهکار دهلی نو، روی آوردن به نفت ایران و ونزوئلا بود و این را مقامات نفتی این کشور تکرار کردند.(جزئیات بیشتر)

حتی دهلی نو تا جایی پیش رفت که قصد داشت تلاش دیپلماتیک برای متحد کردن کشورهای مصرف کننده نفت علیه اوپک پلاس که با کاهش عرضه، قیمت نفت را بالا نگه داشته است، صورت دهد.

* آغاز روزهای مرگبار هند

اما به ناگهان ورق برگشت، موجی از شیوع کرونا هند را فرا گرفت که تبدیل به روزهای مرگبار برای این کشور شد.(جزئیات بیشتر)

براساس آخرین آمار و در ادامه جولان مرگبار کرونا در هند، دومین کشور پرجمعیت جهان برای چهارمین روز متوالی در شبانه ‌روز گذشته بیش از 400 هزار مبتلا و همچنین 4 هزار قربانی را ثبت کرد.

چهارمین روز متوالی در شبانه ‌روز گذشته بیش از 400 هزار مبتلا و همچنین 4 هزار قربانی را ثبت کرد.

حال، دهلی نو بیش از هر زمان دیگری به کمک پزشکی نیاز دارد و روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: سردخانه‌ها پر از اجساد است، گویی یک جنگ فقط اتفاق افتاده است. اجساد مردگان شبانه روز سوزانده می‌ شود. در بسیاری از مکان‌ها، هر بار ده‌ها بار و حتی در شب  در مناطقی خاص از «دهلی نو» مراسم خاکسپاری برگزار می‌ شود . هند اکنون بیش از هر کشور دیگری از زمان ابتلا به بیماری کرونا در روز، عفونت‌ ها را ثبت می‌کند.

ابتلا به کرونا به سرعت  گسترش یافته و بیمارستانها کاملاً پر شده اند. دارو رو به اتمام و وضعیت اکسیژن نیز همینطور است. بیماران در دروازه‌های بیمارستان یا در خانه گرفتار مانده‌ و به معنای واقعی کلمه به سختی نفس می‌ کشند.(جزئیات بیشتر)

* افزایش واردات نفت برای قدردانی از کمک پزشکی

در این میان، خبرهای افزایش واردات نفت هند از عربستان پخش شد. البته گفته می شود عربستان هم قیمت نفت خود را کاهش داده است.(جزئیات بیشتر)

روز بعد دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند از عربستان سعودی و سایر کشورهای تولیدکننده نفت غرب آسیا برای تامین اکسیژن پزشکی مایع (LMO) به منظور مقابله با بحران شیوع کرونا در این کشور قدردانی کرد.(جزئیات بیشتر)

 پالایشگاه های دولتی هند رویه کاهش شدید واردات نفت از عربستان را که از ماه می شروع کرده بودند، به دستور وزارت نفت این کشور متوقف کردند و سفارش های ماه ژوئن را به روال قبل انجام دادند.

وی در توئیتی نوشت: «عمیقا از حسن نیت کشورهایی که برای ما اکسیژن مایع فرستادند به ویژه امارات، بحرین و عربستان سعودی تشکر می کنم.»

این اظهارنظر پرادهان  یک روز پس از آن صورت گرفت که پالایشگاه های دولتی هند رویه کاهش شدید واردات نفت از عربستان را که از ماه می شروع کرده بودند، به دستور وزارت نفت این کشور متوقف کردند و سفارش های ماه ژوئن را به روال قبل انجام دادند.

پالایشگاه های دولتی هند ماهانه حدود 15 میلیون بشکه نفت از شرکت آرامکو عربستان نفت می خرند. هند، سومین واردکننده و مصرف کننده نفت در جهان است و بیش از 80 درصد نیاز نفتی خود را از واردات تامین می کند و به شدت به نفت غرب آسیا وابسته است.

به گفته یک منبع آگاه در صنعت نفت هند، وزارت نفت این کشور، پس از کمک پزشکی عربستان به هند و ارسال اکسیژن پزشکی مایه به این کشور، دستور کاهش واردات نفت از عربستان را لغو کرده است.

در اوایل سال جاری میلادی، پس از انتقاد پرادهان از کاهش تولید عربستان و سایر تولیدکنندگان نفت به منظور تقویت قیمت نفت، روابط ریاض و دهلی نو، تیره و تار شده بود اما اکنون این روابط به گرمی گراییده است.

به گفته یک منبع آگاه در صنعت نفت هند، وزارت نفت این کشور، پس از کمک پزشکی عربستان به هند و ارسال اکسیژن پزشکی مایه به این کشور، دستور کاهش واردات نفت از عربستان را لغو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول