اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن‌های روسی در برابر جهش‌های کرونا اثربخشی دارد

روسیه طمینان می‌دهد جهش‌های ویروس کرونا هیچ اثری بر کارای واکسن‌های کووید 19 این کشور ندارد.

واکسن‌های روسی در برابر جهش‌های کرونا اثربخشی دارد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، ویکتور زویف، محقق ارشد پژوهشگاه تحقیقات گامالیا اطمینان می‌دهد که احتمال بروز سویه‌های جدید ویروس کرونا از کارایی واکسن‌های کووید ۱۹ ساخت روسیه کم نمی‌کند.

وی تأکید کرد: از امروز، وقتی از ما سوال شود که آیا ظهور جهش‌ها باعث کاهش کارآیی واکسن‌ها می‌شود، می توانیم پاسخ دهیم که چنین خطری وجود ندارد.

پیش از این ، آنا پوپووا، رئیس مرکز حمایت از سلامت انسان و حقوق مصرف‌کننده روسیه اظهار داشت که واکسن‌های روسی محافظت در برابر همه گونه‌های ویروس کرونا را تضمین می‌کنند.

«الکساندر گینتسبورگ» رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا روسیه (سازنده اسپوتنیک وی) نیز چندی پیش در گفت‌و‌گو با رسانه‌های این کشور گفت که امیدوار است واکسن اسپوتنیک وی مصونیت ابدی در بدن فرد تزریق شده ایجاد کند.

مرکز گامالیا در مسکو سازنده اسپوتنیک وی، اولین واکسن علیه ویروس کرونا در جهان است و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه مسئول تحویل این واکسن به کشورهای مختلف است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول