اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مستند «پورسینا» با موضوع زندگی مفاخر پزشکی ایران ساخته می شود

مجموعه مستند «پورسینا» با پرداخت به زندگی شخصی و حرفه‌ای مفاخر پزشکی زنده ایران به سفارش شبکه یک سیما مراحل تولید خود را می‌گذراند.

مستند «پورسینا» با موضوع زندگی مفاخر پزشکی ایران ساخته می شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مجموعه مستند «پورسینا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حامد کاظم‌زاده در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با پرداخت به زندگی شخصی و حرفه‌ای مفاخر پزشکی زنده ایران به سفارش شبکه یک سیما مراحل تولید خود را می‌گذراند.

این مستند که قرار است در هر قسمت، زندگی یک پزشک را در سه مقطع کودکی، جوانی و حال حاضر در دو بخش پیش و پس از انقلاب به تصویر بکشد؛ در یکی از قسمت‌‌های خود به زندگی دکتر حسین‌علی شهریاری پرداخته است.

شهریاری در این مستند از دوران پزشکی قبل و بعد از انقلاب و چالش‌های پیشِ روی پزشکی در ایران گفته است و خاطره دیدار با «شهید سردار سلیمانی» را بازگو می‌کند.

شهریاری که برنده جایزه ابن‌سینا از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1388 است، در این مستد از پیشرفت‌های پزشکی و برتری‌های تولید داروی ایران در سال‌های اخیر نیز گفته است.

تصویربرداری از زندگی دکتر شهریاری در دو بخش تهران و زاهدان صورت گرفت. در بخش زاهدان دکتر شهریاری از فعالیت‌های احداثی در حوزه پزشکی و همچنین پیشرفت‌های علمی در استان سیستان و بلوچستان در برابر دوربین «پور سینا» سخن گفت.

«پورسینا» با هدف معرفی اساتید و مفاخر پزشکی، تلاش می‌کند دستاوردهای علمی و پزشکی ایران را در طول 5 دهه اخیر به تصویر بکشد و زمینه الگوسازی در این حوزه را فراهم آورد.

مجموعه مستند «پورسینا» هم اکنون مراحل تولید و ضبط خود را می‌گذراند و قرار است پس از اتمام تصویربرداری از 13 پزشک از مفاخر پزشکی ایران، طی سال جاری از شبکه یک سیما پخش شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول