اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی در کیش

اجرای گام پنجم طرح بسیج ملی مقابله با همه گیری کرونا با عنوان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق بیماریابی فعال، رهگیری حداکثری و واکسیناسیون عمومی مردم در کیش همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی در کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسن مجرد مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به تمامی شبکه های بهداشت و درمان سراسر کشور ابلاغ شده و در کیش نیز اجرا می شود.

وی تشریح کرد: واکسیناسیون گسترده مردم مبتنی بر اولویت‌های تعیین شده در سند ملی، ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیر حضوری،) شناسایی زودهنگام موارد مبتلا به کووید 19و تعیین تکلیف افراد در معرض تماس نزدیک آنها (خانوار و محل کار،) مراقبت از گروه های در معرض خطر (قرنطینه معکوس،) اطمینان از جداسازی و قرنطینه خانگی و غیر خانگی توسعه و بهبود کیفیت درمان سرپایی کووید 19 از سیاست های گام پنجم می‌باشد.

مسؤول اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سازماندهی تیم‌های بیماریابی، مراقبتی و درمانی، پایش و نظارت ویژه مراکز غربالگری کرونا، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، و پایش طبق برنامه تدوین شده از مهمترین موضوعات مورد توجه در این گام می باشد که مانند گام چهارم با جدیت انجام می شود.

مجرد افزود: واکسیناسیون گروه های هدف با اولویتی که اعلام می کنند، رهگیری، رصد فعال و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیک، جداسازی دو هفته ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران و افزایش پوشش سالمندان و همچنین رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از دیگر اهداف اختصاصی  پیش بینی شده در این گام است.

مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کارکنان بخش بهداشت و درمان خصوصی و دولتی)، سالمندان بالای 80 سال، بیماران خاص، کارکنان آرامستان و تعدادی از پاکبان در کیش واکسینه شدند.

مجرد افزود: اجرای اولویت‌های واکسیناسیون بر اساس دستور وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد که با همت و تلاش مدافعان سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش، پیگیری و اجرایی می شود که در زمان مقتضی به اطلاع مشمولان رسانده خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم شرایط به سمتی پیش برود که محدودیت‌ها و نیازهای درمانی کاهش یابد و با تمام توان به سمت واکسیناسیون، مراقبتها و حمایت‌های لازم حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول