اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی شد/ حمایت بنیاد رودکی از آثار آهنگسازان جوان

بنیاد رودکی در نظر دارد با هدف شناسایی و حمایت از آهنگسازان توانمند کشور، تعدادی از آثار این هنرمندان را انتخاب کرده و در برنامه سالانه ارکستر ملی ایران قرار دهد.

کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی شد/ حمایت بنیاد رودکی از آثار آهنگسازان جوان

به گزارش خبرگزاری فارس، بنیاد رودکی در نظر دارد با هدف شناسایی و حمایت از آهنگسازان توانمند کشور، تعدادی از آثار این هنرمندان را انتخاب کرده و در برنامه سالانه ارکستر  ملی ایران قرار دهد.

این بنیاد بر آن است تا با پدید آوردن فرصت و امکان شناسایی آهنگسازان موسیقی ایرانی، نسبت به گردآوری آثار این آهنگسازان اقدام و پس از انجام ارزیابی‌های تخصصی توسط شورای هنری ارکستر ملی ایران، منتخب آثار را توسط این ارکستر اجرا و به علاقه‌مندان تقدیم کند.

 براین مبنا فراخوان ارکستر ملی ایران برای اجرای آثار آهنگسازان ایرانی تهیه و از طریق پایگاه اینترنتی بنیاد رودکی به نشانی  www.bonyadroudaki.com در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
************************

برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان

محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی کرمان در ابتدا در مورد استان برگزاری این دوره از  جشنواره گفت: «موضوع استان محل  برگزاری جشنواره در شورای سیاستگزاری مطرح شد طبق ارزیابی های انجام شده در شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، پیشنهاد شد که  کرمان میزبان جشنواره  باشد.

این پیشنهاد  با توجه به بررسی‌ این شورا از عملکرد مناسب  دوره‌های گذشته این جشنواره در کرمان و قابلیت‌های مهم فرهنگی و هنری این استان  ارایه شد و فکر می‌کنیم که امسال هم کرمان می تواند میزبان خوبی برای این جشنواره باشد. در مرحله بعد این پیشنهاد شورا به دفتر موسیقی و سپس معاونت هنری اعلام شد.

همزمان استاندار محترم کرمان نیز در دو هفته اخیر در  معاونت امور هنری وزارت ارشاد حضور یافتند و در گفتگو با معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی آمادگی کرمان را برای میزبانی از جشنواره موسیقی نواحی اعلام در سال جاری در کرمان اعلام کردند.

بنابراین با توجه به نظر پیشنهادی شورای سیاستگذاری و نیز اعلام آمادگی استان کرمان،تصمیم معاونت امور هنری بر برگزاری جشنواره در کرمان در سال جاری است .بزودی فراخوان جشنواره اعلام می شود و اطلاعات دقیق تری از جزییات برگزاری جشنواره منتشر خواهد شد . زمان جشنواره نیز پس از هماهنگی با استان اعلام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول